Jump to content
Annons

M-audio Firewire 1814


Carpvik

Recommended Posts

Hejsan,

Har en Macmini. G4. 1.42 HZ, 512 Mb ram. OSX 10.4......Och till denna har jag också ett firewire 1814 från m-audio.

När jag ska installera detta gör jag precis som det står. Men när jag sedan ska ställa in kortet att vara ljudkort för datorn i "sound preferences" så förstår den inte. Den hittar inte kortet. Och om jag försöker starta programvaran så står det att den inte är ansluten. Har testat med några olika drivrutiner. Och har även installerat om det flera flera gånger. Har även installerat om operativet och allt.

Direkt efter installationen från cd:n så sa den att de var fel med säkerhetsinställningar i M-audio audio helper eller något liknande. Den frågade mig om jag ville rätta till detta och de gjorde jag. det gick felfritt och så. Men trots detta går de inte få igång kortet hur jag än bär mig åt.

Någon som har ett tips eller idé på detta....Har dessutom lite bråttom.....

Tacksam för jätte snabba svar.

Mvh//Christoffer Carpvik

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Annons
olivetti (oregistrerad)
Hejsan,

Har en Macmini. G4. 1.42 HZ, 512 Mb ram. OSX 10.4......Och till denna har jag också ett firewire 1814 från m-audio.

När jag ska installera detta gör jag precis som det står. Men när jag sedan ska ställa in kortet att vara ljudkort för datorn i "sound preferences" så förstår den inte. Den hittar inte kortet. Och om jag försöker starta programvaran så står det att den inte är ansluten. Har testat med några olika drivrutiner. Och har även installerat om det flera flera gånger. Har även installerat om operativet och allt.

Direkt efter installationen från cd:n så sa den att de var fel med säkerhetsinställningar i M-audio audio helper eller något liknande. Den frågade mig om jag ville rätta till detta och de gjorde jag. det gick felfritt och så. Men trots detta går de inte få igång kortet hur jag än bär mig åt.

Någon som har ett tips eller idé på detta....Har dessutom lite bråttom.....

Tacksam för jätte snabba svar.

Mvh//Christoffer Carpvik

Hej!

Har liknande problem med att få igång min Ozone.

Samma fråga om säkerhetsinställningar i startup osv

Rättade till men datorn hittar inte ljudkortet/ozone

har en powerbook g4 och kör mac os 10.4

någon?

help!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

vill minnas att någon påstod att den firewire-kabel man får med när man köper kortet, kan vara av sjukt dålig kvalitet och ibland inte fungera alls. kanske kan vara en bra idé att testa med en annan. obs! att jag bara för vidare vad någon annan har skrivit. jag har själv inte stött på patrull av den här sorten.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Hej

Jag har samma problem.

Kör M-Audio Ozonic (midikeyboard o ljudkort i ett) med firewireoppling till ibook G4.

Ozonic får ström genom Fire-wire porten, men "syns" inte som ljudkort vare sig i systemet eller i tillämpningar (Reason o Logic), och syns inte heller som midiklaviatur.

Jag hade felet tidigare en gång, den gången försvann det efter (garanti)byte av moderkortet.

Sedan dess har jag fått en ny Ozonic (distorion i hörlursutgången).

ett kort tag fungerade allt som det skulle, men nu har Ozonicen blvit osynlig igen!

Har prövat med nya firewirekablar och ominstalation av Ozonic drivern utan resultat.

Felet uppkom nu andra gångn efter det att jag laddat ner uppgradering av Live lite via nätet. Jag tororinte att det har någont samband, men jag har också tagit bort Live och gjort ytterligare en ominstallation av drivern samt reparetrat skivbehörighter utan resultat

Tacksam för alla tips!

Hälsningar

thunberg

Link to comment
Dela på andra sajter

Lösningen blev till slut för mig att jag fick byta in mitt (redan garantibytta!) exemplar av Ozonic mot ett Presonus FW-ljudkort och ett separat MIDI-klaviatur från M-Audio. So far so good.

Jag förstod av min musikhandlare att de hade haft problem med andra Ozonics också. Inget förstahandsval alltså.

thunberg

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...