Jump to content
Annons

ESI Quatafire 610

Recommended Posts

PUCKO (oregistrerad)
Postat

Hej!

Jag har just installerat ett ESI Quatafire 610 (externt fire-wire-kort) och har förljande problem:

För det första verkar inte drivrutinerna vara "godkända" av Microsoft (kör XP home edition)

För det andra så får jag dropouts tex om jag spelar upp en fil i Mediaplayern. Ljudet "pumpar".

Någon idé? Antivirusprogrammet kanske?

:-/magnus

Annons
Postat
Hej!

Jag har just installerat ett ESI Quatafire 610 (externt fire-wire-kort) och har förljande problem:

För det första verkar inte drivrutinerna vara "godkända" av Microsoft (kör XP home edition)

För det andra så får jag dropouts tex om jag spelar upp en fil i Mediaplayern. Ljudet "pumpar".

Någon idé? Antivirusprogrammet kanske?

:-/magnus

Det här med inte godkända drivrutiner i windows : Bara att ignorera, det är en standardgrej som MS kör med.

Om ljudet "pumpar" (Faktiskt aldrig hört) menar du då som en kompressorliknande pumpning, eller försvinner musiken helt och hållet ? Antivirusprogrammet ska helst vara avstängt när du gör musik och vara på när du är ute på nätet.

Dyker problemet bara upp när du spelar Mediaplayern? Kan du köra dina musikprogram utan dropouts ?

PUCKO (oregistrerad)
Postat

Dropouts = ljudet försvinner helt med en viss regelbundenhet. Låter inte direkt som en kompressor jobbar, snarare som om uppspelningen blir avbruten av någon anledning. Musiken håller dock tempot...

Har inte provat att spela upp något annat än i Mediaplayern, men det låter knas även på vanliga systemljud, så jag antar att det är någto generellt problem.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.