Jump to content
Annons

Ackord-genererare


bohm

Recommended Posts

Jag är helt värdelös på piano/synth så jag undrar om det finns nån plugg eller program som man kan använda för att spela ackord. jag vill bara trycka på en not, men det ska då spelas ett helt ackord.

typ, jag trycker på C1 och då spelas ett Cmaj7, sen trycker jag på A1 och då spelas ett Am7

vore bra om man också kunde ställa in så att man kan spela färgade ackord, så som 9, 11, 13, sus, aug, dim etc....

finns det nåt sånt??

Använder cubase.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

nja... jag vet ju vilka toner som ingår i varje ackord, det är inte det som är problemet. Problemet är att jag rent tekninskt inte kan spela piano.. fingrarna styr inte så som mina öron vill.

Jag kan spela en ackordsföljd om jag håller ackorden nertryckta hela takten igenom utan att spela med nån speciell rythm, men så fort som jag försöker göra nån form av rythm, strejkar nervbanorna som går från huvudet till fingrarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror du inte det bästa/enklaste är att öva tills nervbanorna klarar av att hålla sig i skinnet? Jag menar om du kan ackordteori så borde det ju inte vara mycket som saknas...

Annars finns det väl diverse keyboards och sånt med autochord av olika slag, inbillar jag mej.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...