Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag Àr helt vÀrdelös pÄ piano/synth sÄ jag undrar om det finns nÄn plugg eller program som man kan anvÀnda för att spela ackord. jag vill bara trycka pÄ en not, men det ska dÄ spelas ett helt ackord.

typ, jag trycker pÄ C1 och dÄ spelas ett Cmaj7, sen trycker jag pÄ A1 och dÄ spelas ett Am7

vore bra om man ocksÄ kunde stÀlla in sÄ att man kan spela fÀrgade ackord, sÄ som 9, 11, 13, sus, aug, dim etc....

finns det nÄt sÄnt??

AnvÀnder cubase.

Annons
Postat

I logic sÄ stÄr det i transporten vilken ackord som tas... Kanske kunde vara till hjÀlp... Annars sÄ finns vÀl ackord tabeller...

Postat

nja... jag vet ju vilka toner som ingÄr i varje ackord, det Àr inte det som Àr problemet. Problemet Àr att jag rent tekninskt inte kan spela piano.. fingrarna styr inte sÄ som mina öron vill.

Jag kan spela en ackordsföljd om jag hÄller ackorden nertryckta hela takten igenom utan att spela med nÄn speciell rythm, men sÄ fort som jag försöker göra nÄn form av rythm, strejkar nervbanorna som gÄr frÄn huvudet till fingrarna.

Postat

Tror du inte det bÀsta/enklaste Àr att öva tills nervbanorna klarar av att hÄlla sig i skinnet? Jag menar om du kan ackordteori sÄ borde det ju inte vara sÄ mycket som saknas...

Annars finns det vÀl diverse keyboards och sÄnt med autochord av olika slag, inbillar jag mej.

• 2 veckor senare...
Postat

TrĂ€na dĂ„ đŸ˜± för ett tag sen köpte jag nĂ„gra instruktions dvd:er för piano och vips hade jag nĂ„n som jag kunde jamma piano med. Lite töntigt var dom första, men efter tag kĂ€nde jag mig rĂ€tt het pĂ„ keyboard 😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.