Jump to content
Annons

Final Course


  

12 röster

  1. 1. Final Course

    • Ja!
      10
    • Nej!
      1


Recommended Posts

Annons

Pianoljudet är väldigt dovt jämfört med resten av ljudbilden. Ak-guran känns tunn. Lite mindre dist på kompgitarrerna skulle inte skada. Mera snärt i virveln står också på önskelistan. Cymbalen till vänster är svinhög. Sänk den och höj hi-haten. Jag tror du behöver bättre lyssning, då hade du inte gjort de här missarna. Låten får mig förresten att tänka på dethär finska bandet med operasångerskan.

Det är riktigt trevligt att lyssna på, men mitt i låten händer nåt märkligt, den övergår i nåt santanaliknande parti med ett föralldel fylligt sololjud som fullkomligt dränker de anorektiska ak-gurorna.

Solona (särskilt det sista) ger intryck av att du försöker spela saker du inte riktigt klarar av, lite otajt, lite ostämt och osäkert. Övning ger färdighet (eller många omtagningar).

Som vänligt är bland hemmapulare, låten alldeles för lång. Den här håller för högst 3:00-3:30. Bort med santanapartiet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Pianoljudet är väldigt dovt jämfört med resten av ljudbilden. Ak-guran känns tunn. Lite mindre dist på kompgitarrerna skulle inte skada. Mera snärt i virveln står också på önskelistan. Cymbalen till vänster är svinhög. Sänk den och höj hi-haten. Jag tror du behöver bättre lyssning, då hade du inte gjort de här missarna. Låten får mig förresten att tänka på dethär finska bandet med operasångerskan.

Det är riktigt trevligt att lyssna på, men mitt i låten händer nåt märkligt, den övergår i nåt santanaliknande parti med ett föralldel fylligt sololjud som fullkomligt dränker de anorektiska ak-gurorna.

Solona (särskilt det sista) ger intryck av att du försöker spela saker du inte riktigt klarar av, lite otajt, lite ostämt och osäkert. Övning ger färdighet (eller många omtagningar).

Som vänligt är bland hemmapulare, låten alldeles för lång. Den här håller för högst 3:00-3:30. Bort med santanapartiet!

hmm.. okej.. tack 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Håller med om att det kanske skulle dit lite sång men i övrigt så är det skitbra, solot är precis det som behövs jag hörde nog bara en ton som kanske va lite sur. Men de flesta hårdrocksolon är så förbaskat rena och sterila så det här lite mera vilda råa läget inför bara en slags vitalitet och gör att det blir på riktigt eller hur man ska säga. Bra låt.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Cool låt. Det mesta har redan sagts angående mixen. Det jag tycker är mest positivt med ljudbilden är ditt solo ljud. Klar förbättring mot innan. 😄

Tidvis tycker jag dock du borde ta det lite lugnare när du solar. Det känns som att du inte riktigt har en klar struktur på solot utan att du mest testar runt på en massa grejer som du kan. Jag är dock grymt imponerad av ditt gitarrspel och dina kompositioner med hänsyn till din ålder. 🙂

Keep on rockin dude. 😉

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Juhu! Det här låter som en låt med DJonas utan Djonas.. Lurigt dhu!!!

Men helt ok.. Alltså.. Har ni råkat hitta samma presets på nått sätt eller.. Jag är lite förvirrad nu.. 🙂

😄 Tror det är ett lustigt sammanträffande just i det här fallet även om mars_volta har fått en del patchar av mig. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Cool låt. Det mesta har redan sagts angående mixen. Det jag tycker är mest positivt med ljudbilden är ditt solo ljud. Klar förbättring mot innan. 😄

Tidvis tycker jag dock du borde ta det lite lugnare när du solar. Det känns som att du inte riktigt har en klar struktur på solot utan att du mest testar runt på en massa grejer som du kan. Jag är dock grymt imponerad av ditt gitarrspel och dina kompositioner med hänsyn till din ålder. 🙂

Keep on rockin dude. 😕

Mvh / djonas

okej, nyttiga tips, thanx djonas! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Juhu! Det här låter som en låt med DJonas utan Djonas.. Lurigt dhu!!!

Men helt ok.. Alltså.. Har ni råkat hitta samma presets på nått sätt eller.. Jag är lite förvirrad nu..  😛

😄 Tror det är ett lustigt sammanträffande just i det här fallet även om mars_volta har fått en del patchar av mig. 😕

hehe 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt! Coola drivande gitarrer!

Blir dock lite överaskande när de helt plötsligt ersätts av riktiga instrument på första solot. Detta blir inte lika tydligt på andra solot dock, pga av övriga vsti.

I stort ett snyggt arr, men med lite dov ljudbild. Fram med diskanten och hihaten!

Och kanske att pianot ska lite mer in mot mitten i pannen?

Well done!

Link to comment
Dela på andra sajter

Juhu! Det här låter som en låt med DJonas utan Djonas.. Lurigt dhu!!!

Men helt ok.. Alltså.. Har ni råkat hitta samma presets på nått sätt eller.. Jag är lite förvirrad nu..  😄

😆 Tror det är ett lustigt sammanträffande just i det här fallet även om mars_volta har fått en del patchar av mig. 😕

hehe 😛

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...