Jump to content
Annons

Det var bättre förr


Recommended Posts

LÅTNAMN: Det var bättre förr

ARTIST/GRUPP: Folkhemsorkestern

GENRE: Folkhemspop

LÅTLÄNGD: 1:40

KOMPOSITÖR, PRODUCENT: Mats J

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3 vbr hq ca 2,5mb

STATUS: svängig och glad

Jomenvisst, det var bättre förr. Tänk bara på kokosbollar, förr kunde man äta hur många som helst - nu mår man illa efter bara ett par stycken. Och Merklinbilar - förr hade jag jättemånga som jag kunde sortera och leka med hur länge som helst - men nu tröttnar man snabbt på dom...

Poppig uppåtsak snubblande nära (över?) gränsen till det banala.

Jag behöver, as usual, sunpunkter, tips och råd angående det mesta - ljud, mix, arr osv osv...

Tack på förhand 😆

folk_battre_forr_1.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Trevlig och glad liten låt. Lite roligt med den svenska (ironiska?) texten. Tycker nog att det är den som är bäst och får låten att leva. Antar att detta bara är ett utkast eftersom låten är så kort och en utveckling av texten kommer. Eller? Basen låter väl stark och dominerande i mina lurar. Annars ok! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Antar att detta bara är ett utkast

Korrektamundo, skulle kanske vart tydligare med att det är en skiss jag slängde ihop under förmiddagen 😄

Basen lite stark.. ok

eq: Mer retro.. jomenvisst, skall bara klura på hur

asp: Sången upp, yep, jag hörde det också när jag lyssnade i stereon. Jag mixar i lurar som lurar (!) mig på ljudet ibland.. Lite torr också kanske.

Körerna.. ja, vad skall jag säga, man är ju ingen finlirare på det sångtekniska 😛

Skall se om jag kan få det lite bättre.

Thx för opinions!

Och nej: det är inte ironiskt - det var bättre förr!

Redigerat av bimbambop
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

småfixat: slightly mindre bas, aningens mindre delay på guran och en lätt touch av delay på sången och kören had to go

Hade tänkt att göra en full version med solo och nån vers till... men i kind of enjoy it this way. Den får nog vara en liten trivselbagatell så här. Eller?

direktlyssning sc

Det_var_battre_forr_256.mp3

Redigerat av bimbambop
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...