Jump to content
Annons

Lhucid - Second Thought


Betyg  

11 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      0
    • 2
      1
    • 3
      6
    • 4
      1
    • 5 (högsta betyg)
      0


Recommended Posts

Annons
Chillyson (oregistrerad)

Låten är något för lång.

Får en filmkänsla av denna.

Finns ett par go'bitar i den.

Ett stort minus för att filen var så stor.

Den är i 256 kbit du borde ändra den till 128.

Tycker att basen är något för hög,tror det är synten som lirar basen.

Annars rätt ok överlag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låten är något för lång.

Får en filmkänsla av denna.

Finns ett par go'bitar i den.

Ett stort minus för att filen var så stor.

Den är i 256 kbit du borde ändra den till 128.

Tycker att basen är något för hög,tror det är synten som lirar basen.

Annars rätt ok överlag.

Tack

Link to comment
Dela på andra sajter

det elektroniska pianot skulle behöva lite mer värme, men det ska vara lite. detta enbart för att det ska flyta in bättre med padslingan som kommer in vid 1:36. ska man se bort från detta så tycker jag att pianot har sin egen sharm som är klart godkänd. och som chilloson sa, längden borde nog korrigeras till det kortare 🙂

i övrigt så slutar mitt intresse för låten runt 3:05, både på grund av längd och att jag personligen tycker att den börjar kännas lite oseriös i ljudval och arrangemang 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Oseriös?? 😉

svårt och förklara, men ibland så lyser tristess, stress eller andra faktorer igenom vissa låtar. och jag vill tro att du själv kan känna så ibland? 🙂

men allt låter som sagt bra innan 3:05, och det måste väll vara bättre än ingenting? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

JHoffa (oregistrerad)

Skön! Gillar din trumprogrammering. Alltid plus med breakbeat 😉 Breakbeats och piano var en udda och go kombination. Kommer inte på nått negativt så, period/punkt.

4:a av mich.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oseriös??  😉

svårt och förklara, men ibland så lyser tristess, stress eller andra faktorer igenom vissa låtar. och jag vill tro att du själv kan känna så ibland? 🙂

men allt låter som sagt bra innan 3:05, och det måste väll vara bättre än ingenting? 🙂

Nej, jag känner inte tristess eller stress när jag sitter i studion. Då skulle jag nog göra nått annat om jag kände så.

Men det luuungt asså. Du behöver inte gilla låten. Jag ville bara veta vad du menade med oseriös 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Skön! Gillar din trumprogrammering. Alltid plus med breakbeat 😉 Breakbeats och piano var en udda och go kombination. Kommer inte på nått negativt så, period/punkt.

4:a av mich.

Thanks alot duuude! 🙂

Men, glömde du att rösta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Låten är något för lång.

Får en filmkänsla av denna.

Finns ett par go'bitar i den.

Ett stort minus för att filen var så stor.

Den är i 256 kbit du borde ändra den till 128.

Tycker att basen är något för hög,tror det är synten som lirar basen.

Annars rätt ok överlag.

håller med Chillyson och Artistbolaget

men jag tycker att den håller fram till ~4.30

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Låten är något för lång.

Får en filmkänsla av denna.

Finns ett par go'bitar i den.

Ett stort minus för att filen var så stor.

Den är i 256 kbit du borde ändra den till 128.

Tycker att basen är något för hög,tror det är synten som lirar basen.

Annars rätt ok överlag.

håller med Chillyson och Artistbolaget

men jag tycker att den håller fram till ~4.30

😄

Tack 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Con-bah (oregistrerad)

5 röster nu 🙂

en bra låt och schyssta melodier/beats men jag vet inte, jag lämnas lite oberörd om du förstår vad jag menar 😕

Detta e väl för att jag föredrar lite snabbare/ösigare grejer

Men nu borde jag sluta klaga o ta o kamma mig istället, börja producera lite mera själv.

Borde nog komma igång efter en kommande flytt och påbörjad ledighet 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

5 röster nu 😆

en bra låt och schyssta melodier/beats men jag vet inte, jag lämnas lite oberörd om du förstår vad jag menar 😆

Detta e väl för att jag föredrar lite snabbare/ösigare grejer

Men nu borde jag sluta klaga o ta o kamma mig istället, börja producera lite mera själv.

Borde nog komma igång efter en kommande flytt och påbörjad ledighet 😆

Det tackar jag för 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Trummorna känns precis så bra som de kan bli! Me like! :rolleyes:

Men för övrigt håller jag lite med de andra.. det känns lite som du bara precis har lagt en grund som du ska bygga vidare på.. det saknas det där som gör att man både berörs av och kommer ihåg låten.. men som sagt, bygg vidare kan det säkert bli en höjdare! Fast lite kortare förståss. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Trummorna känns precis så bra som de kan bli! Me like! 🙁

Men för övrigt håller jag lite med de andra.. det känns lite som du bara precis har lagt en grund som du ska bygga vidare på.. det saknas det där som gör att man både berörs av och kommer ihåg låten.. men som sagt, bygg vidare kan det säkert bli en höjdare! Fast lite kortare förståss. 😄

Me thank you! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick datorspels känsla över det hela... Var med på beta testen till EvE Online länk & det påminde lite om den musiken... Utspelar sig i rymden medans man glider omkring i sitt spaceship...

Allmänt bra helt enkelt... Själv kanske jag skulle byta ut pianot i början till stråkar...

Gött mos...

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick datorspels känsla över det hela... Var med på beta testen till EvE Online länk & det påminde lite om den musiken... Utspelar sig i rymden medans man glider omkring i sitt spaceship...

Allmänt bra helt enkelt... Själv kanske jag skulle byta ut pianot i början till stråkar...

Gött mos...

Tack! Nu när du säger det så håller jag med dig, låten skulle nog passa bra till ett sådant spel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...