Frekvens Postat 6 april 2006 Postat 6 april 2006 tjena! anvÀnder cubase sx2. införskaffade en microkorg för ett tag sedan. har nöjt mig med att spela in audiofiler fram tills nu dÄ ja vill kunna temposynka effekter ocksÄ. Men jag har inte lyckats klura ut hur jag till exempel kan bounca (till audio) en midifil som styr korgen...
Frekvens Postat 6 april 2006 TrÄdstartare Postat 6 april 2006 jag kan inte fÄ ljuden frÄn korgen till audiospÄr i cubase via midi. DÀremot kan jag spela in midisignaler och anvÀnda mig av korgens ljud. Jag kan redigera i sequencern och sÄ, men nÀr jag ska bounca midifilen sÄ kommer det ett tyst audiospÄr.
Neko Postat 6 april 2006 Postat 6 april 2006 (redigerat) Hur menar du nu? Midisignalen innehÄller ingen audioinformation. Du fÄr skicka ut midisignaler frÄn Cubase till din microkorg, som dÄ spelar upp ljud, som du kan skicka tillbaka i datorn via audiokablarna. SÄ: Kan du fÄ en midislinga frÄn cubase att skickas till microkorgen och fÄ ljud ur den? Kan du det Àr det ju bara att koppla in. Om du inte kan microkorgen att spela slingorna du gjort i cubase, mÄste du vÀlja rÀtt utgÄng (och kanal) i midi outputs pÄ ditt midispÄr. Redigerat 6 april 2006 av Neko
hybner (oregistrerad) Postat 6 april 2006 Postat 6 april 2006 Midin styr bara synten du mÄste ÀndÄ spela in det pÄ det vanligt audiospÄr mÄla ut midin gÄ över till audispÄret tryck pÄ rec Ä spela in
Frekvens Postat 6 april 2006 TrÄdstartare Postat 6 april 2006 japp Neko, jag fÄr midisignalerna i cubase att lÄta i korgen.
Neko Postat 6 april 2006 Postat 6 april 2006 DĂ„ Ă€r det vĂ€l bara att koppla in dina telekablar i ljudkortet/mixern eller vad det nu kan vara, skapa nytt audiospĂ„r, tryck rec och spela in. đł
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.