Jump to content
Annons

Demo Inspelning


abbash (oregistrerad)

Recommended Posts

abbash (oregistrerad)

Har spelat in 4 låtar med ett band från Jönköpings trakten. Tänkte ni kunde ge mig lite kritik till vad som skulle kunna göras bättre rent ljudmässigt. Försök att låt bli och kommentera låtarna eftersom bandet får spela precis vad dem vill. Säg även vad ni tycker är bra eller om ni har någon annan fråga :rolleyes:

Revolution

Sämlan B Good

Get Away

Celebrate

Redigerat av abbash
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej.. vill först och främst tipsa om forumreglrna när det gäller demo låtar.

https://www.studio.se/index.php?showtopic=1292

Gillar låtarna skarpt har inte så mycket att säga om mixningen mer än att en av gitarren i låten revolution ligger lite väl mycket till vänster i mixen, blir en ojämn kännsla i hela låten. Och engelskan känns lite konstig på sina ställen. Jobba på uttal är mitt tips.

//Anders

Redigerat av Myrli
Link to comment
Dela på andra sajter

Det första som slår mig är att sångarn verkar rädd för att sjunga med ren röst.

Tänker på versen i första låten då, våga mera! Så lär det bli bättre!

Dessutom så tycker jag han låter som en arg bäbis i refrängen.

Skrika tycker jag han ska, men med mer melodi och grövre attityd.

Anra låten kan ju även den sjungas med mer känsla och inlevelse, annars va den jävligt skön tycker jag!

Tredje låten tycker jag är lysande!! Så ska punk låta!! Varför äe ni inte med i punkfesdtivalen?? Ha?? ha?? Varför?

:rolleyes:

Fjärde låten, sången suger! ! -- -- ----- -- ------ --- ---- --- --- -...

våga lika mycket som i tredje, men med melodi förstås!

Ljudmässigt då? Skitsamma, det är en punkdemo!

Fixa sången så lär jag vilja ha detta på skiva.

Redigerat av AXL THE ROCKER
Link to comment
Dela på andra sajter

ett tips om du vill att fler ska svara...

lägg upp en låt i taget och skriv i trådnamnet vilken genre det handlar om...

Det här är verkligen inte min kopp av te, fast jag gillar all musik.

Har lyssnat på revulotion...

måste säga att prodden är svinbra... Vet inte om ni vill att det ska låta så mycket "garage" om mixen, fast jag tycker att det blir lite väl mycket. Speciellt mixen på sången är inte bra. Vet inte om ni kört allt live, fast det låter som om det är dåligt inspelningsrum på sången, eller också har ni lagt på ett reverb som låter som i en bilkupé inte snyggt.

Melodin sätter verkligen sig, fast den är inte så intressant... melodin väger inte upp till prodden tycker jag. Tycker också att det är alldeles för långa instrumentala partier.

I sån här musik tycker jag att "känslan" i sången är jätteviktig. Det här är min högst personliga åsik, fast den som sjunger (hoppas ingen blir ledsen nu) fångar inte riktigt mitt intresse... Att han (är det du som sjunger?) låter arg passar låten ypperligt, fast nyanserna i rösten finns inte där. Dock tycker jag inte att han sjunger dåligt...

Hoppas du försår vad jag menar... Det blir ju lite subjektivt det här ibland när man ska kommentera låtar.

😄

Men subjektiva bedömningar kan ju också vara värdefulla... ;-)

sen tror jag också om du skulle följa forumreglerna (tycka vad man vill om dem, men det är ju moderatorn som bestämmer...) med att skriva kompositör, etc så skulle nog också fler svara... 😉

Redigerat av pennudd
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...