Jump to content
Annons

Nothing's fine *uppdaterad 05-16*


Recommended Posts

Skön liten ambient-aktig låt det här.

Det enda jag har att klaga på är att min sub mullrar utav bara helskotta när kicken kommer in. Känns som du inte riktigt haft fullrangelyssning. Sänk de absolut lägsta frekvenserna för nu mullrar det och stör alldeles för mycket i de lägsta frekvenserna.

Men som sagt grym sång från Veronica Maggio, hur går det för henne nu egentligen? Är du med och gör något åt henne nu när hon nått framgång?

Redigerat av lavrell
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 90
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Måste erkänna att jag inte direkt fastnade för den första versionen, konstigt nog. Jag är osäker på hur mycket som har förändrats, men Djonas medverkan och strypningen av VG har iaf gjort mycket 🙂

Iaf så låter det förbannat bra nu, precis som vanligt. Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att det här blir en hit om du bara kortade ner den något och gjorde den mer radiovänlig med tydligare verser och refränger. Arbeta med trummor för att markera vad som är vad. Om jag ska vara grinig så flyter allt ihop lite väl mycket just nu, och det är enda bristen imho.

Oavsett så är det en grymt bra låt. Supersnyggt proddat, luftiga och sköna harmonier, Veronica sjunger som en gudinna och sen låter det bara så jävla bra med Djonas guror. För övrigt håller jag inte alls med de som säger att det låter för "mycket", jag älskar de här tjocka fina ljudmattorna, de gör du grymt bra.

Suveränt bojz and Veronica 😆

Edit: Om det är konstiga stavfel och formuleringar så får jag skylla på min diet av triangelpiller. Råkade ut för en grotesk olycka och bröt handleden under en fotbollsmatch igår så jag är lite lagom luddig av smärtstillande för närvarande, dessutom inte helt lätt att skriva med en hand... 😄

/ M

Redigerat av mathew
Link to comment
Dela på andra sajter

starboy (oregistrerad)

Det mesta har redan sagts, men jag bara måste säga att jag älskar detta.

Gör en 3-minuters radio edit så är det en solklar hit.

Link to comment
Dela på andra sajter

Aaaha det är Veronica Maggio! Vad annorlunda hon lät på engelska. Tycker hon sjunger mycket bättre i den här låten än på Dumpa mej måste jag säga. 🙂

Ja du får gärna nämna mej men jag kan tänka mej att det är svårt att penetrera skivbolagsväggen när hon har en hit och grejer... 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

lavrell

oj, det hade jag ingen aning om 😕 .. mina grovsoprumshögalare går inte ner särskilt långt så jag har ingen kontroll över vad som händer där nere 😛

Men jag ska skära bort allt under typ 50hz eller?

Nej jag har inget med hennes svenska projekt att göra.

Tack för lyssning och tipset om mulleret.

Mathew

Tja.. fan va kul att du kan ta till dig låten nu när den är ändrad lite.

Jag hade faktiskt tänkt att göra en kortare radioversion så tipsen om att markera mer med trummorna ska jag tänka på.

Har du nå mer tips vilka delar av låten man kanske skulle skala bort för att göra den kortare? (jag gillar ju alla bitar 😛 )

Åhh röda triangelpiller, gimmegimmegimme! 😆

Tack för lyssning och fin kritik!

Starboy

Tack så mkt!

😕

tbruce

japp det är hon.. mm sjunger lite annorlunda i svenska låtarna.

Jo jag tror det kan bli svårt, samma för mig. Men jag ska absolut nämna dig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fruktansvärt välplacerad sång.

Kunde inte sagt det bättre själv! 😄 Skapar sig ett eget rum i det andra större rummet.

Låter kanon. Kanske inte min typ av musik, men det är sekundärt, bra låt och bra proddat. ...och sjyssta gitarrer av Djonas.

Mycket roligare än den svenska Veronica jag hört. Här sjunger hon strålande och riktigt snygga sång arr.

Well done!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fruktansvärt välplacerad sång.

Kunde inte sagt det bättre själv! 😆 Skapar sig ett eget rum i det andra större rummet.

Låter kanon. Kanske inte min typ av musik, men det är sekundärt, bra låt och bra proddat. ...och sjyssta gitarrer av Djonas.

Mycket roligare än den svenska Veronica jag hört. Här sjunger hon strålande och riktigt snygga sång arr.

Well done!

tackar! kul o höra

Tack för fin kommentar och lyssning!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ett starkt minne av orginalet men ändå inte...Går det att tanka hem någonstans?

Det här är snyggt men i min värld så har jag en helt annan sättning till den här låten vilket gör att det inte riktigt fungerar. Men bra jobbat, absolut!

Edit: Hmm....Det visade sig att jag hört den här låten tidigare...Men bara versen...May - Everytime står det i mitt Itunes....( Den här låten kommer från ett mp3-paket jag laddade hem från "SXSW 2005"-festivalen )...Är det hennes egna projekt eller?

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ett starkt minne av orginalet men ändå inte...Går det att tanka hem någonstans?

Det här är snyggt men i min värld så har jag en helt annan sättning till den här låten vilket gör att det inte riktigt fungerar. Men bra jobbat, absolut!

Edit: Hmm....Det visade sig att jag hört den här låten tidigare...Men bara versen...May - Everytime står det i mitt Itunes....( Den här låten kommer från ett mp3-paket jag laddade hem från "SXSW 2005"-festivalen )...Är det hennes egna projekt eller?

hellu..

Kul att du tycker det låter snyggt iaf!

May är ett projekt veronica hade för typ 3 eller 4 år sen med en producent från malmö(?)..... Det är rätt så nedlagt nu, men hon har ju en egen karriär nu på svenska.

Trist att du hade fått den gamla versionen intryckt i huvvet, för den är ju faktiskt rätt så dålig 😄😄

Tack för kommentar och lyssning!

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktig bra skitbra text underbart sound. Släpp en skiva:D skulle lätt köpt den!

Mycket bra jobbat!

tack så mkt! nått släpp blir det nog inte av, men förhoppningsvis flera låtar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fy f@n va skön den va....hennes röst är gudomlig och en klockren mix technoprylar, sång och gitarr...5 stjärnor från mig...hade gärna hört en skön distade gitarr solo vid 5:25 (drar upp aggresiviteten lite, skulle bidra med lite djuphet i låten) istället för synth padsen men det är din mix så...

.....fruktansvärt bra ljud också

bravo!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fy f@n va skön den va....hennes röst är gudomlig och en klockren mix technoprylar, sång och gitarr...5 stjärnor från mig...hade gärna hört en skön distade gitarr solo vid 5:25 (drar upp aggresiviteten lite, skulle bidra med lite djuphet i låten) istället för synth padsen men det är din mix så...

.....fruktansvärt bra ljud också

bravo!!

Tack så mkt! verkligen kul att du gillar!

Jag håller faktiskt inte med när det gället gitarrsolot, jag tror att låten skulle bli för spretig då, man skulle nog tappa temat i produktionen..

Tack för lyssning och fin kommentar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Är den borttagen 🙂

haha jag visste inte om att jag hade tagit bort den.. Kan lägga upp den igen om det finns nått intresse!

btw, jag väntar fortfarande på svar från veronica om den där sidan du ville lägga upp remixen på. Har skickat den till henne o så, ska ringa henne nu snart o kolla vad hon säger.

Link to comment
Dela på andra sajter

Linus

en hit, hmm.. tror du inte att den är lite för flummig för stora massan att ta till sig?

Men underbart att du tycker det iaf, tack för lyssning och kommentar!

Själv lyssnar jag knappt på nånting under 120bpm och hatar allt på radion. Men detta är verkligen super skönt att lyssna på. Gillar det starkt, mysig och toppfin låt.

Helt klart nånting jag skulle kunna tänka mig höra på radio =)

Då skulle radio vara bra

EDIT: Utryckte mig fel

Redigerat av Barden
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...