MagnusB Postat 18 mars 2006 Postat 18 mars 2006 Ăr det nĂ„gon som provat detta? http://210.243.85.5/partner/modules/produc...product_id=139# Jag funderar pĂ„ att byta ut mitt edirol fa101.
qumarr (oregistrerad) Postat 19 mars 2006 Postat 19 mars 2006 (redigerat) jag har en helix 24 fw. Inte hunnit spela in nÄgot Àn dock... ska försöka spela in lite till helgen sÄ vi kan höra hur de lÄter och fÄ reda pÄ hr den fungerar i praktiken. Redigerat 19 mars 2006 av qumarr
Neosus Postat 19 mars 2006 Postat 19 mars 2006 jag har en helix 24 fw. Inte hunnit spela in nĂ„got Ă€n dock... ska försöka spela in lite till helgen sĂ„ vi kan höra hur de lĂ„ter och fĂ„ reda pĂ„ hr den fungerar i praktiken. SpĂ€nnande! LĂ€gg upp ett ljudprov sedan om du har möjlighet. đ
qumarr (oregistrerad) Postat 19 mars 2006 Postat 19 mars 2006 klart jag slĂ€nger upp resultatet hĂ€r sĂ„ fort nĂ„tt blivit inspelat. dock Ă€r jag nybörjare sĂ„ skulle det lĂ„ta skit sĂ„ behöver det absolut inte vara phonic bordets fel đ men jag ska göra sĂ„ gott jag kan sĂ„klart.
Lui Postat 3 maj 2006 Postat 3 maj 2006 GÄr sjÀlv i tankarna pÄ ett Helix 24 fw, sÄ det vore intressant att höra nÄgon form av utlÄtande frÄn de som redan Àger ett. Tack!
qumarr (oregistrerad) Postat 3 maj 2006 Postat 3 maj 2006 spelat in med min 24fw ett par gÄnger nu, funkar bra och smidigt. första mixern jag Àger sÄ jag har ju inte sÄ mye att jÀmföra med dock... hittills har jag spelat in 12 spÄr samtidigt som mest. funkat kanon. ingen latency Ä snacka om alls. dock fÄr jag med lite biljud nÀr jag spelar in pÄ min kassa bÀrbara, misstÀnker att det e kasst fw-kort i laptoppen dÄ alla dessa biljud inte förekommer dÄ jag spelar in med min stationÀra dator.
Linus Postat 3 maj 2006 Postat 3 maj 2006 dock fĂ„r jag med lite biljud nĂ€r jag spelar in pĂ„ min kassa bĂ€rbara, misstĂ€nker att det e kasst fw-kort i laptoppen dĂ„ alla dessa biljud inte förekommer dĂ„ jag spelar in med min stationĂ€ra dator. đđđ
qumarr (oregistrerad) Postat 4 maj 2006 Postat 4 maj 2006 dock fĂ„r jag med lite biljud nĂ€r jag spelar in pĂ„ min kassa bĂ€rbara, misstĂ€nker att det e kasst fw-kort i laptoppen dĂ„ alla dessa biljud inte förekommer dĂ„ jag spelar in med min stationĂ€ra dator. đđđ förtydligande: tror det Ă€r cardbus fw kortet eller sjĂ€lva cardbussen som spökar, inte phonicen eftersom den funkar skitbra med min andra dator som har pci-fw kort.
Lui Postat 4 maj 2006 Postat 4 maj 2006 Okaj, fÄr hoppas det Àr fw kortet. Hur kÀnns mixern annars, andas den lÄgbudget tro? Reglar, rattar osv. PÄ pappret har den ju relativt fina specifikationer, uppfylls dessa i verkligheten ocksÄ? Hade varit kalas med sÄ mÄnga mickpreamps och kanaler direkt in i datorn att kompletera mitt delta 1010LT kort, men Àven för mer mobil inspelning med laptop. Priset kÀnns ju relativt lÄgt, motsvarande mackie lösning kostar ju mer Àn det dubbla (ger vÀl lite bÀttre ljud ifrÄn sig dock), men det finns ingen uppenbar hake med bordet? .Lui
J.Westling Postat 4 maj 2006 Postat 4 maj 2006 spelat in med min 24fw ett par gÄnger nu, funkar bra och smidigt.första mixern jag Àger sÄ jag har ju inte sÄ mye att jÀmföra med dock... hittills har jag spelat in 12 spÄr samtidigt som mest. funkat kanon. ingen latency Ä snacka om alls. dock fÄr jag med lite biljud nÀr jag spelar in pÄ min kassa bÀrbara, misstÀnker att det e kasst fw-kort i laptoppen dÄ alla dessa biljud inte förekommer dÄ jag spelar in med min stationÀra dator. Lite offtopic men jag har ocksÄ problem med cardbus FW kort... har provat plera stycken men det vÀgrar att funka. Helt sjukt!! Det ska ju va plug n play. Har Àven drivers men det gÄr inte ÀndÄ! Om nÄn haft liknande problem Ä löst dom fÄr denne gÀrna sÀga hur man gör. Kör windows XP SP2.
engineer Postat 7 maj 2006 Postat 7 maj 2006 Fick vi vet anÄgot mer om hur ljudkortet lÀt? Bra - dÄligt? Tittar sjÀlv pÄ Phonics Firefly 808. Ser bra ut pÄ specarna, men den har inte börjats levereras Ànnu....
favvedavve Postat 15 maj 2006 Postat 15 maj 2006 Har tidigare gÄtt i tankar pÄ att skaffa mig ett Hercules 16/12 firewire-ljudkort. Vad finns det egentligen för anledning att vÀlja det nÀr man kan fÄ Phonicalternativet för bara 1500kr mer? LÄter som ett billigt alternativ för att fÄ 6 fler micpreamps. eller?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.