Jump to content
Annons

Recommended Posts

  • 2 veckor senare...
Annons
Är det någon som använder UAD-1 korten till Pro Tools? Det finns ju en och annan bra plugg osv, men när det gäller latency osv, hur bra funkar det?

uad1 är ju ett dspkort, så det tar i stort sett all kraften från processorn när du arbetar med pluggar...

detta kort med tillhörande pluggar är bland det bästa jag använt i mjukvaruväg..tveklöst..

tveka inte en sekund..

Jonas

Idf

Link to comment
Dela på andra sajter

Men använder du det med Pro Tools då Jonas? Man måste köra någon konverterare typ VST2RTAS eftersom UAD använder VST och jag har hört spridda omdömen om latencyn som eventuellt skulle kunna uppstå. Ett UAD-kort vore himla fint att köra men än har jag undvikit det eftersom det känns osäkert(och jag har inga PCI-portar just nu).

Link to comment
Dela på andra sajter

Men använder du det med Pro Tools då Jonas? Man måste köra någon konverterare typ VST2RTAS eftersom UAD använder VST och jag har hört spridda omdömen om latencyn som eventuellt skulle kunna uppstå. Ett UAD-kort vore himla fint att köra men än har jag undvikit det eftersom det känns osäkert(och jag har inga PCI-portar just nu).

jag har använt det i en studio för inte länge sen alls, och jag tror det är en wrapper i mjukvaran!!

hmm..tror itne det är ngn latency som är märkbar.. iofs hade vi en ruggigt fet g5a o digi002r, så det funkade GALANT!!

ok..vad har du i pciplatserna då?

riv ut modemplatsen och stoppa in ett uad1!!!

klart värt alla pengarna..eller skaffa waves diamond!! har det själv..är utan tvekan den bästa mjukvaran för PT, men kostar en hel del!!

http://www.thomann.de/thoiw5_waves_diamond...e_prodinfo.html

Jonas

Idf

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har full koll på Wavespluggarna och de är helt klart jävligt bra, men jag tycker inte priset motiverar prestandan på långa vägar. Hamnar Waves i burken så blir det nog nya SSL-kloneriet.

Har du jämfört 1176orna och LA2A pluggarna från Bombfactory mot dom i UAD? Vore väldigt intressant att få höra lite skillnader eller lite synpunkter i brist på annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har full koll på Wavespluggarna och de är helt klart jävligt bra, men jag tycker inte priset motiverar prestandan på långa vägar. Hamnar Waves i burken så blir det nog nya SSL-kloneriet.

Har du jämfört 1176orna och LA2A pluggarna från Bombfactory mot dom i UAD? Vore väldigt intressant att få höra lite skillnader eller lite synpunkter i brist på annat.

njae.. trettio tusen pix från tyskland är fanimej att ta i!! men iofs ingår dom bästa pluggarna (tyckjer jag!! )

hmm..jo. iofs..men den finns ju i olika stora versioner ju!!

hmm..dem låter ju alla jävligt bra, när dom är i prisklassen över 20 tusen pix..men från bombfactory..hmm..jag tror inte vi använde dom.. kommer inte ihåg..var ett tag sen!!!

men asså jag föredrar ju waves pluggarna för mastring,medan uad är att föredra vid mixning!! iaf va jag tycker!! men fan grejjen är ju att allt är så jävla subjektivt..😕

kan lägga upp lite bilder från mixningen o mastringen.. om du e sugen på o se hur det ser ut!!! reglage o sånt.

Jonas

Idf

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har använt det i en studio för inte länge sen alls, och jag tror det är en wrapper i mjukvaran!!

Jo det stämmer faktiskt. Det ingår en gratis nerladdning av FXpansions rtaswrapper för UAD för alla som köpt ett kort. Det hade jag inte en aning om men det är ju bra nyheter må jag säga!

Orsaken till att jag inte har några PCI-platser är att jag kör på en Powerbook. Nästa datorköp lär bli en G5 av något slag dessutom och UAD-korten har haft en massa problem med just G5. Alla nya Macar kommer att ha PCIe så innan UAD fixar den detaljen blir det svårt. Himla synd att det ska vara så här.UAD verkar extremt prisvärt men jag vill inte gå tillbaka till pc dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har använt det i en studio för inte länge sen alls, och jag tror det är en wrapper i mjukvaran!!

Jo det stämmer faktiskt. Det ingår en gratis nerladdning av FXpansions rtaswrapper för UAD för alla som köpt ett kort. Det hade jag inte en aning om men det är ju bra nyheter må jag säga!

Orsaken till att jag inte har några PCI-platser är att jag kör på en Powerbook. Nästa datorköp lär bli en G5 av något slag dessutom och UAD-korten har haft en massa problem med just G5. Alla nya Macar kommer att ha PCIe så innan UAD fixar den detaljen blir det svårt. Himla synd att det ska vara så här.UAD verkar extremt prisvärt men jag vill inte gå tillbaka till pc dock.

Om du ger dig lite till tåls kanske du kan kolla in det här DSP-kortet från focusrite. Ska tydligen presenteras på mässan i frankfurt, men har läckt ut i förhand. Verkar hur intressant som helst om du frågar mig och har potential att blåsa UAD1 av banan. Dessutom funkar RTAS på det och det är firewire. Jag är i alla fall sjukt nyfiken...

Emuleringarna från liquid channel går ju inte av för hackor och det här är baserat på samma grej...

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har använt det i en studio för inte länge sen alls, och jag tror det är en wrapper i mjukvaran!!

Jo det stämmer faktiskt. Det ingår en gratis nerladdning av FXpansions rtaswrapper för UAD för alla som köpt ett kort. Det hade jag inte en aning om men det är ju bra nyheter må jag säga!

Orsaken till att jag inte har några PCI-platser är att jag kör på en Powerbook. Nästa datorköp lär bli en G5 av något slag dessutom och UAD-korten har haft en massa problem med just G5. Alla nya Macar kommer att ha PCIe så innan UAD fixar den detaljen blir det svårt. Himla synd att det ska vara så här.UAD verkar extremt prisvärt men jag vill inte gå tillbaka till pc dock.

Om du ger dig lite till tåls kanske du kan kolla in det här DSP-kortet från focusrite. Ska tydligen presenteras på mässan i frankfurt, men har läckt ut i förhand. Verkar hur intressant som helst om du frågar mig och har potential att blåsa UAD1 av banan. Dessutom funkar RTAS på det och det är firewire. Jag är i alla fall sjukt nyfiken...

Emuleringarna från liquid channel går ju inte av för hackor och det här är baserat på samma grej...

liquid channel!?

det är min största våtaste dröm o ha i racket...

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...