Jump to content
Annons

Mörkt och Väldigt hårt^^ *NormanN BeatZ


Recommended Posts

Hej igen gott folk 😆

Här är en låt som jag har jobbat på nu i ca en månad faktiskt min absolut mörkaste låt hittentills,vocalsen hittade jag i en gammal dokumentär om Manson (obehaglig snubbe),

IAF . Skulle vara kul att höra vad ni tycker om mitt "Mästerverk" haha 😉

*Arist: NormaN BeatZ

*Låt : Charles Man(iac)son

*Genre PSY TRANCE

*StorL: ca 6mb

*Längd : 6,30 min

*Format: Mp3(128kbit/s)

Mycket Nöje och glöm inte att lägga en comment även om ni inte riktigt vet vad ni tycker ! 😆

Peace

Robin 😆

NormaN_BeatZ___Charles_Man___iac___son128kbit.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hmm, det här vet jag inte vad jag ska skriva om. Mysiga ljud. Schysst sampling men hade kunnat användas bättre. Tråkig form, konstiga breaks här och var. hårt vet jag inte om jag tycker att det var.

Nu verkar jag väldigt pessimistisk, men jag tycker inte det var dåligt, jag bara vet inte vad jag ska säga om det. 😉

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Hmm, det här vet jag inte vad jag ska skriva om. Mysiga ljud. Schysst sampling men hade kunnat användas bättre. Tråkig form, konstiga breaks här och var. hårt vet jag inte om jag tycker att det var.

Nu verkar jag väldigt pessimistisk, men jag tycker inte det var dåligt, jag bara vet inte vad jag ska säga om det.  😆

🙂

Haha, även om du är pessimistisk eller inte så uppskattar jag verkligen att du lämna en komment, anledninen till att jag la upp låten här var för att höra folks åsikter om den 😄

Tack 😛

peace

NormaN BeatZ

Redigerat av NormaN BeatZ
Link to comment
Dela på andra sajter

starboy (oregistrerad)

Tjaba!

Låten är inte riktigt min kopp te. Gillar mera det "hookiga" mainstreamträsket.

Ljudbilden är dock helt OK och du har en hel del kul idéer.

Bra jobbat, hur som helst

/cheers

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är en låt som jag har jobbat på nu i ca en månad faktiskt min absolut mörkaste låt hittentills,vocalsen hittade jag i en gammal dokumentär om Manson (obehaglig snubbe),

Trodde det skulle vara metal men tji fick jag!! 😆 är inte riktigt hemma i denna genren men det verkar bra

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra ljudbild får jag börja med att säga! GOTT ljud!

Kicken behöver lyftas fram...saknas tryck och topp! Jobba med kompressor och EQ.

Låten saknar en "hook"...det finns ingen riktigt LEAD i den. Sen har jag svårt att höra vad som är så "PSY" med låten. Kanske kräver jag bara mer utav det goda 😳

Personligen så tycker jag inte att SKRÄCK och Trance hör ihop. Blir lite som smör på lakritsen! Smaksak kanske...

Men bra ljudbild! Det känns fett (inte fett som i schysst) och gott! Tjockt och mörkt!

Skruva fram lite mer psykadeliska slingor...och en hookig lead skulle göra mycket. You dont have to go "Aqua - barbieGirl", men en mörk och slirig lead skulle lyfta låten rejält.

Peace!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker allas våran charlie fått lite för lite plats i låten! =) Tycker det låter bra, tycker dock att det skulle behövas lite mer fläsk i kaggen för stilen, för mig låter det lite Laibach på speed nu. Är möjligtvis tjeckerna förebilder?

Link to comment
Dela på andra sajter

oakleaf (oregistrerad)

Nu blev jag lite ställd...

Kan inte bilda mig en uppfattning om låten....En del av låten fyllde mig med nån form av lyckokänsla...är det meningen? Andra delar gav mig nästan en panik känsla. (Panik ska nog läsas positivt)

Ljuden är riktigt bra. Kicken är inte tillräckligt tung.

Du, jag vet verkligen inte vad jag tycker om detta. Sorry!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mörkt och väldigt hårt?

Trodde oxå det skulle vara lite metal, men ack vad jag bedrog mig... 😄

Tror definitionen på ovanstående beskrivningar varierar från vilken musik man själv anser vara bra. 🙂

Har ej lyssnat så mycket på denna stil men tycker ändå det låter hyfsat, coolt med manson.

Kan ej säga så mycket mer...

//

Roger

Link to comment
Dela på andra sajter

öhm. Ditt sound passar inte alls stämningen som samplingen bygger upp.

Dock blir det lite bättre när basen kommer in efter andra samplingen.

Det du "ska" ändra på är trummljuden. Oj oj vad snälla de är. rena ostiga melodiska trancen över trummorna.

Seså! förstör dem lite så blire nog nice. Gillar inte hur trummorna kommer in först i början heller.

Sen alteftersom låten går väntar man hela tiden på att dendär lilla grejen ska komma. men den gör aldrig det. kanske ska koma en pad. eller en till trummgrej.

Breaket som kommer nu tar död på hela farten å gunget, du skulle helt enkelt bara kunna ta bort kicken och lägga nåt snyggt fill.

Trummorna efter breaket blir bättre med den öppna hihaten som faktiskt är thrashig so jag tycker de ska vara 🙂

Sen kommer samplingen in igen samtidigt som basen går, nice nice, ett av de bättre delarna i låten.

Oj! Nu kom Öppna hihaten in igen! MUMMA! den sitter klockren! De små HH:sarna somligger å matar...NEJ.. FY! Skäms! 😉

Och slutet blir ett stooort antiklimax som dödar låten. 😱

Aja! Skulle lätt föröska mig på en remix!

EDIT: Kom på att jag kanske lät väldigt neggo nu.. Gillar konceptet starkt! och "flowet" är störskönt 🙂 Grimm! 🙂

Redigerat av Pazo
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...