Jump to content
Annons

Kanske lite Totoinspirerad instrumental


Recommended Posts

Detta är bara en idé än så länge. Saknar ett stick eller nåt. Sen är inte gitarrerna perfekta än. Ett vackert gitarrsolo skulle nog inte heller skada. Kan inte sjunga så det får vara instumentalt. Åsikter, synpunkter?

Upp_i_toppen.mp3

Redigerat av alcedo
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
MrPhil (oregistrerad)
Detta är bara en idé än så länge. Saknar ett stick eller nåt. Sen är inte gitarrerna perfekta än. Ett vackert gitarrsolo skulle nog inte heller skada. Kan inte sjunga så det får vara instumentalt. Åsikter, synpunkter?

Skitsnyggt.

Behövs ett mer varierat levande pianospel, o snyggare ljudbild.

Gillar grundidén skarpt. 😛

Men på med sång - eller en lead-melodi om det ska va instrumentalt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Rätt ok, men den där pianoslingan går bort, den låter B (stort 😛. I övrigt är det helt ok. Trummorna kunde kanske ha varit lite roligare. Gitarrerna tycker jag låter ok.

Link to comment
Dela på andra sajter

oakleaf (oregistrerad)

Det här kan bli nåt! Snyggt! Jobba vidare på den här, lätt.

Trummorna måste fram med lite mer tryck. För min del får du gärna behålla piano slingan men kanske blanda den med ett annat ljud samtidigt, eller nåt vad vet jag.

Skönt driv. Me like a lot!

Link to comment
Dela på andra sajter

Trenter (oregistrerad)

Jag är en nitisk Toto-hatare, men detta lät faktiskt riktigt bra. Nu tyckte jag iofs inte att det lät direkt mycket Toto om det...

Andra versionen är den bättre. Jag vet inte varför men när jag först slängde på den och hörde början, tänkte jag på Bob Dylan, 80-tal...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det börjar bli lite bättre, framförallt vad gäller trummorna. Men du är inte riktigt där än. Du måste arbeta mer med cymbalerna som fortfarande är alldeles för tama. Hur mycket gjorde du på dem mellan versionerna? Jag minns inte riktigt hur det lät.

Jag håller med om att virveln för låg, men den är dessutom lite odistinkt. Jag skulle nog ha valt ett hårdare ljud med mer snärt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna versionen är klart bättre tycker jag, bra med gitarrljudet på melodin istället för pianoljudet som hade en tendens att bli lite för plinkigt. Trummorna känns också närmare och mer som en del av helheten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ahh ... mycket bättre! Dock tycker jag att

1) Mixen kantrar lite av den distade gitarren.

2) Du gör ett kardinalfel när du kör den distade gitarrslingan två gånger utan att något ändras. Jag tycker att sådant alltid låter idéfattigt. Jag brukar alltid göra så att jag kör slingan helt ren första gången, andra gången lägger man på några stämmor.

3) Pianot i början av låten låter väldigt stelt och programmerat.

Link to comment
Dela på andra sajter

oakleaf (oregistrerad)

Det blir bättre och bättre. Gitarren har en härlig tyngd. Dock tycker jag effekt grejen kan bli ännu bättre. Den är snygg, men behöver bli lite mer ren på nåt sätt, mer definierad.

Pianot känns lite för luddigt, kanske dra ner lite botten frekvenser, vad vet jag, eller byta till ett krispigare piano ljud.

Trummorna är snygga. Me like! Lite, lite flyktig snare, personligen skulle jag vilja ha lite, lite mer snap. Men det är en smaksak tror jag, så kör på det som du tycker låter bra.

Låten är riktigt läcker. Och jag tror att med lite mer variation blir det ännu bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för allt beröm och goda råd. Den har blivit mycket bättre tack vare all feedback. Man snöar lätt in i sin ensamhet ju. Bättre inlärningssätt än detta får man nog leta länge efter. Det enda som jag kan tycka är lite trist är att kritiken har en tyngdpunkt på mix och ljud och rätt lite på arrangemang och låtstruktur. Men det kanske är svårare att sätta ord på arrangemang och sånt.

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
Det enda som jag kan tycka är lite trist är att kritiken har en tyngdpunkt på mix och ljud och rätt lite på arrangemang och låtstruktur.

OK

Som Andy sa, gitarrslingan behöver stämmor efter ett tag, eller en variation av melodin, kanske helt enkelt lite improviserat soloande.

Break-partiet, eller vad det nu är, känns lite händelsefattigt, jag hör en basutflykt i mit huvud där.... (typiskt mig)... gillar flanger/chorus-effekterna som dyker upp lite här o där. Denna låten har potential, men behöver mer kött på benen s a s...

Du kanske ska ge den till nån annan, o se vad en annan person kan tillföra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...