Jump to content
Annons

2 låtar


  

7 röster

  1. 1. 2 låtar

    • 5
      2
    • 4
      1
    • 3
      3
    • 2
      0
    • 1
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN:Going out strong, och Aldrig sett så klart

ARTIST/GRUPP:Lina

GENRE:Rock

KOMPOSITÖR:Odel

PRODUCENT:Odel

EV. MEDVERKANDE:Odel och Lina

INSPELNINGSÅR:2004

FORMAT:mp3

going out strong - aldrig sett så klart

Jag har lyckats få upp musiken på nätet men ljudet blev mycket sämre!?!... svajjar och distar... hmm...

men lyssna endå och gärna feedback.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tjena!

"Going out strong"- trevligt låt, bra ljudbild även om man kan märka det där svajet som du nämnde att ljudet liksom går från sida till sida lite. 😛

Lina har bra röst, rockig, fast det är inte mkt text i låten, 🙁 !

Jag tycker att låten är lite enformig för min smak. Har du, Odel, provat att köra lite variation på riffen?

Jag tror det skulle lyfta låten avsevärt, och att ni också kanske skriver en liten textrad till 🙂 !

"Jag har aldrig sett så klart" - härligt med svensk text! 😉

Jag tycker nästan att Linas röst passar bäst till svensk text, om man nu ska jämföra de två låtarna med varandra. 😆

Mkt bättre låt med avseende på arrangemanget, men med lite enformig text här också vilket gör att det sammanlagda betyget sjunker något 😆.

Summering;

Bra starka låtar, men

Lite mer jobb med framför allt text och arrangemang för att undvika att man har tråkigt när man lyssnar. 😛

Ciao!

Link to comment
Dela på andra sajter

hej, gött driv i gitarrerna o trummorna, tösen sjunger riktigt bra oxå ju !

vill gärna höra fler svenska låtar faktiskt............kanon

robc

Link to comment
Dela på andra sajter

Stinkey (oregistrerad)

Härligt att höra en bra sångröst! 🙁 Men Going out känns lite som på skiss stadiet. Fila vidare bara.

Redigerat av Stinkey
Link to comment
Dela på andra sajter

Eyyyhhhhyeaaaaahhh!!! UHHHH!!!! Den här var tung...Going out strong...jag gillar detta... skitbra röst som verkligen passar ihop med musiken..

Så raskt över till synpunkterna..eeehhh.fast jag kanske ska låta bli för en gångs skull att inte peta i tekniska detaljer...känner mig rätt tjatig ibland 🙁

( lite EQ här och var bara )

- edit - mer recensioner

Aldrig sett så klart... lite svajjig sång när den hörs solo..schysst driv i låten generellt.... bastrumman låter lite för blöt för min smak...å andra sidan så hörs detta bara när den spelar solo... spela inte kick-solo då 😄

annars..nahh inget egentligen

( EQ och mix-relaterade synpunkter här oxå... i små doser)

/D

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

Har bara lyssnat på Going out strong, men desto mer! 🙁

Gulp! Det här var det bästa på länge här! Imponerad! Grrrrrrrrymma gitarrer, smakfullt lagda. Skön röst, passar bra med det försiktiga reverbet - bra!

Försöker hitta ngt att gnälla på men det blir svårt.... kanske kan trummorna vara lite roligare? Kanske lägga på ett gitarrsolo framåt slutet för att få ngt mer att hända... eller ngt instrument eller en kör till i sista verserna... Nä, allt det här är finputs, den är bra som den är oxå.

Grejt, jag ger fyra puttrande motorsågar, nej fan ni får fem!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...