Jump to content
Annons

Twentyone


Recommended Posts

# LÅTNAMN: Twenty one (så länge)

# ARTIST/GRUPP: L Knape

# GENRE: You tell me

# LÅTLÄNGD: 2:37

# INSPELNINGSÅR: 2006

# FORMAT: mp3

# STORLEK: 3.6 Mb

# STATUS: Tidig skiss

Låten är inte färdig på nåt sätt... har skrivit om texten och arrat lite annorlunda.

Började spela gitarr för snart precis ett år sedan och sjunga i höstas... så man gör så gott man kan.

Vad saknas/är överflödigt, kan förbättras?

Twentyone_09.mp3

Redigerat av krptsk
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej du,

Du bör överlämna gitarren till någon som kan hålla takten bättre. Din sång är väl ok i S&SW sammanhang. Låten då ? Ja du det man sitter och väntar på som lyssnare är en bridge och en refräng som gör att man fortsätter lyssna. Som det är nu så är det mest vers på vers på vers. För att få upp takten på din gitarr, så rekomenderar jag dig att lira med ett band. Då ställs det krav på synk. Man lär sig mycket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Jag måste nog lyssna på en annan låt än spaceman lite pill med gitarren men fan inte speciellt mycket. Låter lovande i det hela tycker jag men sången mot slutet måste du nog pilla med lite men som sagt småsaker. Bra låt tack för ordet.

Lycka till

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var inte det mest taktfasta jag hört, fixa till det så har du en riktigt grym låt här! Gillar faktiskt din röst. Låten är fantastisk. Vissa små gitarrslingor ger små hintar om hur bra det skulle kunna bli om man lyckades nå hela vägen, men där är du som sagt inte än. Kör på!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var inte det mest taktfasta jag hört

Jag spelade in gitarr rakt av och började bygga på en sångmelodi, så jag hade tänkt spela in allt på nytt då jag får lite ork... Kul att du gillade min röst!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag störde mig inte alls på att gitarren skulle vara otight (kan det vara synkoperna folk pratar om?) Är det inte isåfall basen som inte ligger exakt på slagen? Vet inte. Jag håller inte med om att det hade låtit bättre om du slopade allt utom gitarren och sången - visst, stråkljudet är inte så hett men du bygger upp en lagom ljudvärld. Basen gör verkligen sitt. Du använder ju körer på några ställen - kanske skulle prova på några stämmor på refrängen också?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...