Jump to content
Annons

Breakup!


matsumoto

Recommended Posts

LÅTNAMN: Breakup

ARTIST/GRUPP:

GENRE: You tell me:)

LÅTLÄNGD: 3:21

KOMPOSITÖR: Mats J/George H/Hans-C H

PRODUCENT:Mats J/George H/Hans-C H

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 3.07 mb

STATUS: Färdig demo

En låt vi tre har skrivit och producerat tillsammans, på sång har vi en inlånad sångare.

Vi ska göra en ny mix snart och lite tips skulle uppskattas:) känns refrängen grötig? kommer rytmen fram bra eller blir det bara luddigt?

Sen får jag ta tillfället i akt att be om ursäkt för en nästan obefintlig närvaro senaste halvåret, jag försöker ta igen det nu:)

Breakup.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag tycker att det är coolt att ni tre får ihop sånna här låtar 😳

Och vi pratade ju igår om den här så mina kommentarer är väl överflödiga...

Tummen upp säger jag *dansar på bordet*

😕

Det är lite konstigt kanske. haha:)

Det påminner mig om att jag aldrig har sett dig dansa:)

tack så mycket!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man ska leta saker att haka upp sig på....

- tranceljud likt det i introt är ganska uttjatade (tycker jag)

- basgången i verserna kunde varit tryngre och mindre "plast-synthig"

- sångaren har en markant svengelsk dialekt

- autotune....

Det finns en risk att den snuskigt sköna stereobilden i början av introt gav mig för höga förväntningar inför resten av låten. 😳 Jag tycker ärligt talat låten lyfter i kvalité i brejket kring 02:26.. men sen när den kommer igång igen så blir jag besviken, och jag tror det beror på basljudet och tranceljudet mer än något annat.

För övrigt är låt och arr bra, den förtjänar bara lite mer kärlek i ljudval. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man ska leta saker att haka upp sig på....

- tranceljud likt det i introt är ganska uttjatade (tycker jag)

- basgången i verserna kunde varit tryngre och mindre "plast-synthig"

- sångaren har en markant svengelsk dialekt

- autotune....

Det finns en risk att den snuskigt sköna stereobilden i början av introt gav mig för höga förväntningar inför resten av låten. 🙂 Jag tycker ärligt talat låten lyfter i kvalité i brejket kring 02:26.. men sen när den kommer igång igen så blir jag besviken, och jag tror det beror på basljudet och tranceljudet mer än något annat.

För övrigt är låt och arr bra, den förtjänar bara lite mer kärlek i ljudval. 😉

Då skulle du hört tranceljudet innan vi distade det:P

men du kan ha en poäng där!

med autotuner antar jag att du menar verssången?

Sen måste jag fråga. vad tycker du om "synthgitarrsolot" på slutet? tanken var att vi skulle hämta in en metalgitarrist som skulle få "onanera" lite men vi hann aldrig med det. Är det kanske bättre med fejkgitarr?

tack för kommentarerna!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen måste jag fråga. vad tycker du om "synthgitarrsolot" på slutet? tanken var att vi skulle hämta in en metalgitarrist som skulle få "onanera" lite men vi hann aldrig med det. Är det kanske bättre med fejkgitarr?

Jo, jag registrerade solot, men kunde inte bestämma mig för vad jag tyckte. Jag är inte mycket för solon annat än i typ blues och metal, så jag är tveksam till om en skrikig metalonani skulle göra sig i den här låten. Jag hade nog hellre kört lite höga housiga strings eller nåt, så det är bättre någon annan tycker till om solot. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, jag registrerade solot, men kunde inte bestämma mig för vad jag tyckte. Jag är inte mycket för solon annat än i typ blues och metal, så jag är tveksam till om en skrikig metalonani skulle göra sig i den här låten. Jag hade nog hellre kört lite höga housiga strings eller nåt, så det är bättre någon annan tycker till om solot. 🙂

Det är ju en liten chansning, men jag tycker det funkar rätt fint med fejkgitarren ändå 😉

Kanske höga housiga strings också 😄

Frågan är om man kan få ett positivt uttalande angående solot från någon som gillar metalsolon, eller om någon metalgitarrist ens skulle ställa upp på att spela det:P

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, jag registrerade solot, men kunde inte bestämma mig för vad jag tyckte. Jag är inte mycket för solon annat än i typ blues och metal, så jag är tveksam till om en skrikig metalonani skulle göra sig i den här låten. Jag hade nog hellre kört lite höga housiga strings eller nåt, så det är bättre någon annan tycker till om solot. 🙂

Det är ju en liten chansning, men jag tycker det funkar rätt fint med fejkgitarren ändå 😉

Kanske höga housiga strings också 😄

Frågan är om man kan få ett positivt uttalande angående solot från någon som gillar metalsolon, eller om någon metalgitarrist ens skulle ställa upp på att spela det:P

Du får helt enkelt lita på ditt eget tycke vad det gäller solot. 😄

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Hackeman. Sådan här musik har kommit och gått. Inget nytänk och unikum. Standard slingor och ljudbild. Man rejvar upp en gammal flamencogrej helt enkelt. Det räcker med melodifestivalen en gång om året.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Hackeman. Sådan här musik har kommit och gått. Inget nytänk och unikum. Standard slingor och ljudbild. Man rejvar upp en gammal flamencogrej helt enkelt. Det räcker med melodifestivalen en gång om året.

Det var ju inte precis meningen att den skulle vara nyskapande quite frankly, vilket går att utläsas av denna tråds underrubrik:)

Sedan så finns det ju fler kriterier att uppfylla för att skapa en bra låt förrutom totalt nytänkande :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Här sitter man på jobbet och surfar, åsså hittar man det här. Skoj! Jag tycker det låter bra! Sången kommer fram lite dåligt emellanåt och den där virveln låter lite plåtburk. Jag skulle nog byta ut den mot nåt annat. Annars är det grymt 😉

Ses om några veckor. Tjo!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...