Jump to content
Annons

Studio 5-04 ute!


Recommended Posts

Ahh, det finns inget så härligt som när de första numrena landar på redaktionen. Nu finns den i en postlåda nära dig, eller i kiosken imorgon.

ius05_001_liten.gif

Ur innehållet:

  • 10 EQ-pluggar i stort test - vinnaren är inte given 😛
  • Bastardmixaren Jocke Boberg, känd från Rally och Salva i P3 visar hur han jobbar
  • Inspelningsskolan del 3: Elgitarr med producenten Michael Ilbert
  • Sagan om Propellerhead Software
  • ... och en herrans massa tester, bland annat av Korg Legacy Collection, monitorerna Tapco S5, Wavelab 5, Arturia Minimoog V, Imposcar, flygelsamplingen White Grand och Emulator X Studio.

Se mer här.

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Ahh, det finns inget så härligt som när de första numrena landar på redaktionen. Nu finns den i en postlåda nära dig, eller i kiosken imorgon. Ur innehållet:

  • 10 EQ-pluggar i stort test - vinnaren är inte given 😆
  • Bastardmixaren Jocke Boberg, känd från Rally och Salva i P3 visar hur han jobbar
  • Inspelningsskolan del 3: Elgitarr med producenten Michael Ilbert
  • Sagan om Propellerhead Software
  • ... och en herrans massa tester, bland annat av Korg Legacy Collection, monitorerna Tapco S5, Wavelab 5, Arturia Minimoog V, Imposcar, flygelsamplingen White Grand och Emulator X Studio.

😛 måste ha!! bäst o springa ner te koisken imorrn då... hoppas bara ja hinner...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tidningen landade på golvet igår, Tisdag ... och jag har redan läst den ett antal gånger..

Testet av EQ-pluggar var hur bra som helst!... men några sidor till om Propellerhead Software hade ju inte skadat :rolleyes:

Denna veckas Nyhetssidor var dock lite jobbiga!.. har dreglat ganska mycket .. 😲

Redigerat av gol
Link to comment
Dela på andra sajter

Tidningen landade på golvet igår, Tisdag ... och jag har redan läst det ett antal gånger..

Testet av EQ-pluggar var hur bra som helst!... men några sidor till om Propellerhead Software hade ju inte skadat :rolleyes:

Denna veckas Nyhetssidor var lite jobbiga!.. har dreglat ganska mycket .. 😲

får nästan övertala olsberg att skicka med haklapp eller nåt annat dreggelskydd... tidningen förstörs ju...

Link to comment
Dela på andra sajter

får nästan övertala olsberg att skicka med haklapp eller nåt annat dreggelskydd... tidningen förstörs ju...

Du skojar inte heller!.. :rolleyes: .. en haklapp med "Studio" på hade inte varit fel ..

Link to comment
Dela på andra sajter

får nästan övertala olsberg att skicka med haklapp eller nåt annat dreggelskydd... tidningen förstörs ju...

Du skojar inte heller!.. :rolleyes: .. en haklapp med "Studio" på hade inte varit fel ..

haha varför skulle ja skojja? många av mina nummer har blivit sådär korviga i papprerna... så antingen får studio skicka med en hakklapp med 'STUDIO' skriver över... eller börja trycka på plast istället för papper... men de skulle inte vara lika miljövänligt... därför får de bli hakklapp.. 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

haha  varför skulle ja skojja? många av mina nummer har blivit sådär korviga i papprerna... så antingen får studio skicka med en hakklapp med 'STUDIO' skriver över... eller börja trycka på plast istället för papper... men de skulle inte vara lika miljövänligt... därför får de bli hakklapp..  😲

Hehe.. jo!

Redan när man öppnar tidningen och på sidan 6 får se bilden på Olsberg .. där han ser ut som ett litet barn i en godisaffär.. så vet man att tidningen är bra. :rolleyes:

Ungefär så ser jag ut när jag river av plasten och öppnar tidningen för första gången.. ett litet smile pryder mitt ansikte.

Link to comment
Dela på andra sajter

haha  varför skulle ja skojja? många av mina nummer har blivit sådär korviga i papprerna... så antingen får studio skicka med en hakklapp med 'STUDIO' skriver över... eller börja trycka på plast istället för papper... men de skulle inte vara lika miljövänligt... därför får de bli hakklapp..  😆

Hehe.. jo!

Redan när man öppnar tidningen och på sidan 6 får se bilden på Olsberg .. där han ser ut som ett litet barn i en godisaffär.. så vet man att tidningen är bra. :rolleyes:

Ungefär så ser jag ut när jag river av plasten och öppnar tidningen för första gången.. ett litet smile pryder mitt ansikte.

haha precis! 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Redan när man öppnar tidningen och på sidan 6 får se bilden på Olsberg .. där han ser ut som ett litet barn i en godisaffär.. så vet man att tidningen är bra. 😆

*kiknar av skratt* Hahaa, snart få jag ha hakklapp av annan anledning 🙂

EDIT: Den där hakklappsidén är ju klockren!

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Redan när man öppnar tidningen och på sidan 6 får se bilden på Olsberg .. där han ser ut som ett litet barn i en godisaffär.. så vet man att tidningen är bra. 😆

*kiknar av skratt* Hahaa, snart få jag ha hakklapp av annan anledning 🙂

EDIT: Den där hakklappsidén är ju klockren!

haha visst e den! första Studiotidningen som släpptes kan ja knappt läsa längre... helt skryngklig av gammalt, torkat dräggel...

Link to comment
Dela på andra sajter

Redan när man öppnar tidningen och på sidan 6 får se bilden på Olsberg .. där han ser ut som ett litet barn i en godisaffär.. så vet man att tidningen är bra. 😆

*kiknar av skratt* Hahaa, snart få jag ha hakklapp av annan anledning 🙂

EDIT: Den där hakklappsidén är ju klockren!

haha visst e den! första Studiotidningen som släpptes kan ja knappt läsa längre... helt skryngklig av gammalt, torkat dräggel...

Just det - man ska inte underskatta PR prylar! 😆

Oavsett om ni skojar eller ej skulle nog grejen funka.. en PR haklapp (i tyg, lättare logistiskt sett) på vilken det står:

----

För oss som dreglar när vi läser

[sTUDIO LOGGAN]

----

Skitbilligt och skitbra!! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Redan när man öppnar tidningen och på sidan 6 får se bilden på Olsberg .. där han ser ut som ett litet barn i en godisaffär.. så vet man att tidningen är bra. 😆

*kiknar av skratt* Hahaa, snart få jag ha hakklapp av annan anledning 🙂

EDIT: Den där hakklappsidén är ju klockren!

haha visst e den! första Studiotidningen som släpptes kan ja knappt läsa längre... helt skryngklig av gammalt, torkat dräggel...

Just det - man ska inte underskatta PR prylar! 😎

Oavsett om ni skojar eller ej skulle nog grejen funka.. en PR haklapp (i tyg, lättare logistiskt sett) på vilken det står:

----

För oss som dreglar när vi läser

[sTUDIO LOGGAN]

----

Skitbilligt och skitbra!! 😆

Hahaha jaa!

tyg e perfekt ja! sånt där lite fluffigt baby-tyg! kanske ska samla ihop lite förslag till text på den då? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Så gott att ha tidningen när man kommer hem från en jobbig dag 😉 Har dock sparat den hela dagen igår och idag för läsning på buss till Linköping. Ska bli trevlig resläsning.

Link to comment
Dela på andra sajter

rantade ner till butiken igår för att snällt fråga om dom hadde fått in det nya nummret av tidningen studio, varav svaret blev "studio?" ... ja, samma tidning som ni sålde till mig förra månaden, fast nu vill jag ha denna månads nummer ... kasörskan svarade lite oroligt, ... vill du köpa samma nummer en gång till? ... kunde jag hålla mig?, nej ... givetvis vill jag ha det nya nummret av studio ...

tog som sagt runt 15 minuter att komma fram till att dom inte hadde något nytt nummer, så jag får gladeligen tjura i ett par dagar till 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

rantade ner till butiken igår för att snällt fråga om dom hadde fått in det nya nummret av tidningen studio, varav svaret blev "studio?" ... ja, samma tidning som ni sålde till mig förra månaden, fast nu vill jag ha denna månads nummer ... kasörskan svarade lite oroligt, ... vill du köpa samma nummer en gång till? ... kunde jag hålla mig?, nej ... givetvis vill jag ha det nya nummret av studio ...

tog som sagt runt 15 minuter att komma fram till att dom inte hadde något nytt nummer, så jag får gladeligen tjura i ett par dagar till 😆

dax att byta butik... eller personal 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

rantade ner till butiken igår för att snällt fråga om dom hadde fått in det nya nummret av tidningen studio, varav svaret blev "studio?" ... ja, samma tidning som ni sålde till mig förra månaden, fast nu vill jag ha denna månads nummer ... kasörskan svarade lite oroligt, ... vill du köpa samma nummer en gång till? ... kunde jag hålla mig?, nej ... givetvis vill jag ha det nya nummret av studio ...

tog som sagt runt 15 minuter att komma fram till att dom inte hadde något nytt nummer, så jag får gladeligen tjura i ett par dagar till 😆

dax att byta butik... eller personal 😆

eller svenskalärare... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Har köpt tidningen på Statoil i morses. Har dock låtit den ligga i bilen, annars kommer jag ju inte jobba alls idag 😠

Måste också få tummen ur och börja prenumerera. Har ju alla nummer utom två från förra året och tycker den är underbar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hjälp på traven för er som inte kommer till skott: http://studio.idg.se/info/prenumeration 😄

Ojjjojj, med tanke på Hackemans uppvisade och mycket roliga ambassadörsryck, kanske det är på plats att säga att han inte är avlönad. Nästan så man skäms.

Tack Hacke!

Äsch då, inte ska du skämmas Olsberg. 😆

(edit: såvida du inte skäms över att jag INTE är avlönad... 😠)

Jag bara länkade eftersom så många så länge sagt "jag måste börja prenumerera" och så svårt tycker jag inte det är. Det är ju bara att klicka lite på musknappen. 😆

Men ett tips är kanske att ni petar med ett sånt där prenumerationserbjudande i nästa nummer...

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Men ett tips är kanske att ni petar med ett sånt där prenumerationserbjudande i nästa nummer...

Finns alltid med i tidningen! Kanonerbjudande med hörlurar (Beyerdynamic DTC700) eller mick (Beyerdynamic Opus 39) på uppslaget med ledaren, eller vanlig prenumeration utan trevliga prylar på sista sidan längst ner.

799 kronor respektive 479 kronor för 11 nummer. 149 för 3.

Studenter har alltid rabatt med Mecenat-kort (50 procent, gäller dock inte hörlurarna)

Link to comment
Dela på andra sajter

Studenter har alltid rabatt med Mecenat-kort (50 procent, gäller dock inte hörlurarna)

Min skola har bråkat lite med Mecenat, men innan giltighetsdatumet på mitt Mecenat-kort gick ut, hann jag skaffa en prenumeration.

Men om knappt ett år när jag måste skaffa en ny prenumeration ( för det ska jag 😄 ) , får jag ingen studentrabatt med mitt kort hos Chalmers Studentkår då? Måste jag betala fullt pris trots att jag är student? ... det blir ju en hel förmögenhet! 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick oxå min prenumeration sjukt billigt med Mecenatkortet-typ 249 spänn eller nått för 11 nummer! 😄 ..fast då hade jag redan köpt massa lösnummer innan--skulle ha börjat prenna direkt istället...Går det att få tag på gamla nr på nått sätt föresten? Jag saknar ett par tror jag... 😠

/Linus

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...