Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag undrar om man verkligen kan ansluta mic (har inget ljudkort) till cubase sx1.6?

Jag har gjort det men hittar inga instÀllningar för mic, och dessutom Àr det lite delay försökte fixa det men hittar inte var jag stÀller in latency. Har samma problem med min synt som Àr inkopplad genom usb hittar inte var man fixar latency.

skulle uppskatta lite hjÀlp med detta

Tack pÄ förhand

Annons
Postat

he hmm ??

HAr du inget ljudkort ? hur kan du dÄ koppla in en Mic överhuvudtaget? =)

Om du har mic ingÄng pÄ ditt ljudkort, sÄ Àr det sjÀlvklart att du kan ansluta miccen till Cubase.

Du högerklickar pÄ ett "midi spÄr" Det stÄr ju MIDI 1 - 16 eller nÄt sÄnt .

Högerklicka pÄ tex MIDI-1 och vÀlj "Add audio track" sÄ kommer du garanterat fÄ ut ditt mic ljud !

Mvh

/Perrra

Postat

FrÄgan Àr hur du hittills har anvÀnt Cubase utan ljudkort. Har du intergrerat ljud i moderkortet? Isf finns det sÀkert ett micintag dÀr, fast spring och köp ett ljudkort ist. Det Àr vÀl inte för mycket begÀrt?

• 2 mĂ„nader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.