Jump to content
Annons

Sontronics STC-2 impuls köp! Bra eller?


Samir

Recommended Posts

Gick in på Halmen Musik i Helsingborg och såg den snygga micen i hyllan, gick fram, och sa den ska jag ha! Hade ba en ADK A51e innan! Inget speciellt, tänka jag skulle uppgradera mig lite 😱! men vad tycker ni! bra köp eller gjorde jag bort mej!

Den ska användas till Ak. inspelning, El gurra, och rätt så lite röst!

TVB pream och Samson Compressor till hjälp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Gick in på Halmen Musik i Helsingborg och såg den snygga micen i hyllan, gick fram, och sa den ska jag ha! Hade ba en ADK A51e innan! Inget speciellt, tänka jag skulle uppgradera mig lite 😎! men vad tycker ni! bra köp eller gjorde jag bort mej!

Den ska användas till Ak. inspelning, El gurra, och rätt så lite röst!

TVB pream och Samson Compressor till hjälp!

Du kan jämföra den med andra micar genom att lyssna på ljudexempel på min testsite. Kan visserligen vara lämpligare att göra INNAN man köper, men ändå... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Claes. Mycket fin hemsida...lagt in den på favoriterna. Verkar väldigt nyttig, hittade dock inget om STC-2 eller så flummade jag nog litegrann!

EDIT- Har hittat det nu! mycket fint...har nog varit på den sidan förr faktikts!! Otroligt bra!

Redigerat av Samir
Link to comment
Dela på andra sajter

Claes. Mycket fin hemsida...lagt in den på favoriterna. Verkar väldigt nyttig, hittade dock inget om STC-2 eller så flummade jag nog litegrann!

TAck!

🙂

Sontronics-modellerna finns med i sista omgången inspelningar - förutom Sigma, som kommer med i den som är under inspelning just nu...

EDIT: Du hann ju hitta det medan jag skrev mitt svar... 😏

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

...såg den snygga micen i hyllan, gick fram, och sa den ska jag ha!

Ehm... 😏🙂🙁

Ja så kan man också göra... men jag rekommenderar inte att göra så. 🙁

Hursomhelst, du blir säkert nöjd med mikrofonen. Har du oktobernumret från förra året (Studio 8-05), så läs testet där. Den sägs vara ärlig och rak i frekvensåtergivningen och fick 9/10 i betyg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet! skulle inte ha gjort så men jag kom ihåg att den fick bra resultat överallt och så kom det sublima påverkandet in och så bara puff sa det så köpte jag den! men jag har gått igenom Claes underbara sida och jag fann att den verkar helt ok! Den hade mjuk, lite modernt sound, med rätt så ärlig ljud och bra mid-range så den funkar!

Cheers

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...