Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan hoppsan!

sitter idag med 2 ljudkort som kör.. men mit m.audio audiophile har råkat ut för något.. har testat allt men tror tyvär det sätt sina sissta dagar!

spelar en hel del spel och använder datorn till mycket mer än bara musik

tänkte nu skaffa et ljudkort som har alla möjligheter.. kör mycket ventrilo och skype,

men gör oxå en del musik på datorn..

har försökt hitta ett kort som inte är för dyrt men som kan köra headset mot skype å ventrilo..

Creative SB X-Fi Platinum´s storebror vart jhu inte total rotat av Majken i senaste studio så jag tänkte att detta kan jhu inte vara allt för dåligt!,

kör sällan mer än 10 audiospår + 4 -6 vsti ..

vad säger ni?

funkar detta kort?

// Broghard

Annons
tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Om du kör med VST-pluginstrument och bränner slutresultatet ner på CD - fine. Men AD/DA-sidan i de där lågbudgetkorten lämnar mycket att önskas. Och glöm totalt allt med kortenas egna mikrofoningångar.

Poängen är väl den att om du sätter ner tid och energi på att skapa musik, lönar det sig inte att spara på en så viktig del som ljudkortet. Pluggar och software får du ju gratis från nätet (eller så har du sånt redan färdigt).

Postat

har mixerbord med phantom matning idag så den delen e lugnt å allt görs på pc å bränns ut ingen AD/DA .. inte ens i planer för det!

grejjen e den.. hur funkar det för det jag skall göra tror ni?

Postat

Jag tror att det kommer att funka bra, AD/DA omvandlarna i de nya soundblaster-korten är dessutom inte alls speciellt dåliga. Tvärtom är de riktigt bra i de dyrare modellerna.

/Majken

Postat

heh.. cool Majken..

hur hårt lyckades du testa storebrodern?

har somsagt ett m-audio audiophile idag!

det jag bara e sugen på är en lösning för den enkla musikern!

Hur är adio drivrutinerna til kortet tycks dom vara bra?

// Broghard

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.