Jump to content
Annons

Tascam US-122


firebird

Recommended Posts

Jag införskaffade en tascam us-122 för ett par veckor sedan. Den verkade som ett vettigt köp med midi och fantommatningen.

Tyvärr så ger den oregelbundna drop - outs 3 - 4 ggr i en låt fast alltid på olika ställen. Det verkar inte ha med latency att göra.

Jag har 1,5 G celeron och 1 G i ram. Det känns som om det borde räcka. Snart slänger jag skiten.

Inte nog me det. Nu är det electric banana band på tv. Hjäääääälp!!!!!!!!! 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Lite frågor :

*Har du stationär eller bärbar dator ?

* Använder du Tascams egna drivrutiner för ditt kort eller lät du XP sköta en autoinstallation?

* Hur låter dina dropouts, kommer det brus eller inget ljud alls ? Hur långa åt gången?

* Hur stora projekt kör du ? genom vilket program?

* Har du trimmat OS någorlunda för audio ? Försök annars : Kontrollpanelen => System=>Systemegenskaper=>Avancerat=>Prestandaalternativ=>optimera prestanda för : bakgrundstjänster.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använder en bärbar och jag installerade med medföljande cd. Det har inte hunnit bli större projekt än 1 minut med 3 midi 0ch 2 audiokanaler. Det går inte att jobba med det.

Det liksom stannar till en halv sekund då och då. Allt bara stannar så om man lirar så kommer man ur takt och allt blir knas. Den stannar till på olika ställen varje gång. I bland stannar den upp 2 - 4 ggr på 10 sekunder. I bland kan man spela upp 1 minut utan att nåt händer men oftast inte.

Jag har bara mixtrat med buffrarna och latency men det känns som ett villospår. Oerhört surt för den känns verkligen bra annars.

Jag ska testa din ide.

Link to comment
Dela på andra sajter

Innan du ger upp alldeles , besök länken, där hittar du en checklista på hur du kan optimera datorn för audio , pröva detta innan du går vidare. vi ska nog kunna fixa det........ 😎

Om inte det hjälpte , hämta en uppdaterat drivrutin till din US-122 från tascams hemsida.

http://www.musicxp.net/tuning_tips.php

Redigerat av Kill All Autotuner
Link to comment
Dela på andra sajter

Jahapp, någonting som kan vara avgörande (har läst lite vad ditt kort har för krav) är vilket chipset din USB controller använder i din bärbara. Gör så här : =>högerklicka "Den här datorn" välj egenskaper=>maskinvara=>Enhetshanteraren=>klicka på + framför USB Controllers. Om du ser ®Intel som första ord framför varje beskrivning kan du åtminstone andas ut , Tascam garanterar nämligen att det ska funka med Intel. . Om inte så skulle jag ta en allvarlig funderare om inte det ställer till det för dig. På tascams hemsida läste jag om ditt kort, och de garanterar inte att kan funka med några andra chipset än Intell´s .

Redigerat av Kill All Autotuner
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...