Jump to content
Annons

Pro tools M-Powered


Kribbe

Recommended Posts

Hej, jag funderar på att köpa ett Delta 10/10 LT ljudkort, och till det köra Pro tools M -Powered. Detta för att jag fått för mig att man med ljudkortet kan köra Pro tools precis på samma sätt som med en Mbox2 bara det att man får fler in och utgångar, d.v.s 10 in 10 ut. Det låter i mina öron fantastiskt, men stämmer det verkligen att det är så enkelt? Vilka begränsningar finns det med M-Powered Pro tools, vilket version brukar man få med, 7.0:an tro?

Fråga 2: Vilket mixerbord i budgetklassen (typ behringer) bör man köpa för att kunna använda det till ett så kallat inline bord, d.v.s två kanaler på kanalen.

Tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Detta kommer att gå alldeles utmärkt. LE och M-powered är samma produkt det ända som skiljer är detta:

Support for Control|24™ control surface

YES LE

NO M-powered

Support for DV Toolkit™ option

YES LE

NO M-POWERED

Support for DigiTranslator™

YES LE

NO M-POWERED

Digi har släppt ett nytt Music production kit för båda programmen som verkar grymt schysst,

http://www.digidesign.com/news/details.cfm?story_id=4219

7:an av M-powered har du rärr till oavsett vilken version som ligger i kartongen.

Mixerbord... Mackie är att fördera före Behringer, Alto mm.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla mixerbord är att föredra framför behringer,...om du inte jobbar mycket med bruseffekter eller band som tillhör kategorin: "...vi vill ha ett udda sound som skall låta så dåligt som möjligt, precis så att det låter som att vi har spelat in på en porta med maxellband normal istället för crohme..." För i så fall är det utmärkt bord. Det finns ett skäl till att det är billigt...

DIGI 002r med balanserade ingångar är inte nått du tänkt på, det är helt idiotiskt att göra ett ljudkort med oblanserade ingångar jag undrar varför...

Dessutom är du på ett 1010 kort begränsad till att bara spela in på 10 kanaler medans du på en 002a spela in upp till 16 med en extra PreAmp.

Du hamnar på samma prisbild iallfall såvida du inte hade tänkt ta programmet gratis från internet vilket vi inte gillar här.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Kan påminna om att Digi002R vs. M-Audio Delta 1010 inte bara handlar om in/utgångar. Elektroniken och ljudkvaliteten är också vassare i Digi002R.

jag är inte så säker...

men en stor skillnad med m powered och mbox 2 är antal pluggar du får i bundle... mycket mer och mycket roligare med digidesign produkter...

bantade versioner av bla melodyne och bfd!

Redigerat av zagor
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...