Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej, jag undrar om jag kan ha någon nytta av midiut-in på min Boss-gt 8, kan jag spela in någonting med gitarren så att det blir midi eller typ göra nåt i midi i datan och sedan göra en sådan "riff-effekt" med det?

Sen fick jag mitt första nummer av studio idag och gissa vad jag ser då? Jo, min fråga om den svårstämnda ibanezen jag har, så glad man blir , rutan var ju inringand också 🥰

Annons
denton (oregistrerad)
Postat

Det du kan göra med midi på GT 8:an ar nog vad jag kan göra med den på min GT 6 du kan tex byta kanaler på externa enheter som då förstås har midi. Jag har tex min kopplad till en Roland GI-20 som i sintur är kopplad till en XV-2020 och då kan jag med min GT 6 byta ljud och styra volym, pitch mm i XV-2020.

Postat (redigerat)
Sen fick jag mitt första nummer av studio idag och gissa vad jag ser då? Jo, min fråga om den svårstämnda ibanezen jag har, så glad man blir , rutan var ju inringand också

Hehe, det var jag som svarade på frågan. Hoppas det var till någon hjälp för dig. 🙂 Fast såvitt jag förstår, sålde du den guran va? 😉 Anledningen till att den var inringad, var nog att väldigt många har de problem du beskriver med guran. Eftersom jag anser att gitarrer med Floyd Rose-system är otroligt bra, tycker jag det är viktigt att folk lär sig att använda den ordentligt. Annars är det mycket lätt att man tröttnar, som du gjorde. 🙂

I alla fall, kan man även använda midi-ingången till att redigera dina patchar i datorn. Du kan också ladda ner nya patchar från internet till din gt-8. Kvalitén på dessa patchar i många fall högre än de du hittar för exempelvis POD:en. 🙂

Redigerat av Lynxo
Postat
Hehe, det var jag som svarade på frågan. Hoppas det var till någon hjälp för dig. 😛 Fast såvitt jag förstår, sålde du den guran va? 😎

Jo det var ett bra svar, men har tyvärr ej bytt strängar sen dess, jag har också kvar gitarren men ska nog försöka sälja den någon gång. 😄

Postat
Hehe, det var jag som svarade på frågan. Hoppas det var till någon hjälp för dig.  😄 Fast såvitt jag förstår, sålde du den guran va? 😎

Jo det var ett bra svar, men har tyvärr ej bytt strängar sen dess, jag har också kvar gitarren men ska nog försöka sälja den någon gång. 🙂

Okej, jag förstår att en sån gitarr inte passar alla. Hoppas du fortsätter spela bara! 😛

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.