Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hej, jag undrar om jag kan ha någon nytta av midiut-in på min Boss-gt 8, kan jag spela in någonting med gitarren så att det blir midi eller typ göra nåt i midi i datan och sedan göra en sådan "riff-effekt" med det?

Sen fick jag mitt första nummer av studio idag och gissa vad jag ser då? Jo, min fråga om den svårstämnda ibanezen jag har, så glad man blir , rutan var ju inringand också 🥰

Annons
Posted

Det du kan göra med midi på GT 8:an ar nog vad jag kan göra med den på min GT 6 du kan tex byta kanaler på externa enheter som då förstås har midi. Jag har tex min kopplad till en Roland GI-20 som i sintur är kopplad till en XV-2020 och då kan jag med min GT 6 byta ljud och styra volym, pitch mm i XV-2020.

Posted (edited)
Sen fick jag mitt första nummer av studio idag och gissa vad jag ser då? Jo, min fråga om den svårstämnda ibanezen jag har, så glad man blir , rutan var ju inringand också

Hehe, det var jag som svarade på frågan. Hoppas det var till någon hjälp för dig. 🙂 Fast såvitt jag förstår, sålde du den guran va? 😉 Anledningen till att den var inringad, var nog att väldigt många har de problem du beskriver med guran. Eftersom jag anser att gitarrer med Floyd Rose-system är otroligt bra, tycker jag det är viktigt att folk lär sig att använda den ordentligt. Annars är det mycket lätt att man tröttnar, som du gjorde. 🙂

I alla fall, kan man även använda midi-ingången till att redigera dina patchar i datorn. Du kan också ladda ner nya patchar från internet till din gt-8. Kvalitén på dessa patchar i många fall högre än de du hittar för exempelvis POD:en. 🙂

Edited by Lynxo
Posted
Hehe, det var jag som svarade på frågan. Hoppas det var till någon hjälp för dig. 😛 Fast såvitt jag förstår, sålde du den guran va? 😎

Jo det var ett bra svar, men har tyvärr ej bytt strängar sen dess, jag har också kvar gitarren men ska nog försöka sälja den någon gång. 😄

Posted
Hehe, det var jag som svarade på frågan. Hoppas det var till någon hjälp för dig.  😄 Fast såvitt jag förstår, sålde du den guran va? 😎

Jo det var ett bra svar, men har tyvärr ej bytt strängar sen dess, jag har också kvar gitarren men ska nog försöka sälja den någon gång. 🙂

Okej, jag förstår att en sån gitarr inte passar alla. Hoppas du fortsätter spela bara! 😛