Jump to content
Annons

Vad tyckte ni om rundgång?


Egghuvud

Recommended Posts

Lite fjompigt var det allt. Speciellt programledarna som hade en sådär otroligt käck attityd, samtidigt som de gav det hela en oseriös stämpel. Var är den seriösa rockjournalistiken när man behöver den.

Kul med alla videos som man glömt för tio år sedan. En nästan hår på huvudet Dio som sjunger Mistery, och hur coola var judas egentligen när det begav sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
denton (oregistrerad)

Håller med om programledarna, sen var en halvtimme lite kort man skulle villja ha lite seriösa intervjuer och inte såna frågor som vad säger din mamma om att du ser ut som ett monster eller vad säger din mamma om att du som tjej growlar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med om programledarna, sen var en halvtimme lite kort man skulle villja ha lite seriösa intervjuer och inte såna frågor som vad säger din mamma om att du ser ut som ett monster eller vad säger din mamma om att du som tjej growlar.

Jo, hade hoppats det var lite seriöst. Men det är alltid kul att se 80-talsfrisyrer på sådana som Dio och Europe. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tyckte det var klart sevärt. Sådär i allmänhet.

Jag gillar Fredrik Strages (ehh han heter Fredrik va?) citat (fritt ur minnet här):

"Man kan vara säker på, att ju längre hår, mer blod, död och våld mot flickscouter musiken handlar om, desto mer tvärsäker kan man vara att killarna bakom musiken är supertrevliga".

Det har jag alltid sagt. Så det så!

Det blir att kolla upp hans bok, det har jag inte gjort än

/Bengan

***

Jag lyssnade faktiskt på The Last In Line (vinyl) bara några timmar innan sändningen. Kändes bra lixom!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, jag stör mig också på att det bara var en halvtimme. Halvtimmesprogram suger, det hinns ju inte med något. Är programmet bra sitter jag bara och är stressad för att det tar slut snart.

Och programledarna var fan rätt fjompiga. Visst de är säkert hängivna hårdrocksfans, men deras "käcka" inställning och fåniga intervjuer sög. Varför måste det alltid vara lite munter ironi med i bilden när hårdrock tas upp? Det måste väl vara OK att ta Poison och Def Leppard på lika stort allvar som fucking The Smiths eller Velvet Underground.

Kul med de gamla klippen dock, jag lär ju fortsätta att titta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som var gott var att de verkade lägga fokus på 80-tal och inte så mycket nytt skit, bortsett från hon bruttan som lät som helvete.

Kan ju bli ännu bättre om dom skippar allt sånt där deathigt oljud.

Grabbarna som klädde ut sig till monster var ju ofattbart roligt också 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

🙂 Skandal att dom inte visade en enda hel video....🙁😛🙁

håller med om de plus att programledarna var ju helt oseriösa 😠

men håret stog allt bra högt på mina armar när dom visade Bloodline med Slayer 😎 de va ju helt underbart att se Slayer på 2:an även om de bara varade i några sekunder

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det var helt ok!

Enda störningsmomentet låg väl på den där redan nämnda halvtimmen.

Metaljournalen var oxå bara en halvtimme men det var hela videos iaf, hela fem st... 😎

Man ska vara glad att det sänds såna här program då och då, det finns ytterst få.

Sitter styrkan och hårdrocken verkligen i håret??? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...