Jump to content
Annons

DRM


Musiker

Recommended Posts

Hej!

Som rubriken antyder så har jag hört något av någon att Windows Vista ska vara DRM-skyddat, vilket innebär att man inte kommer kunna köra någon piratkopierad programvara alls, vilket ju är bra. Dock är det inte bara programmvaror som kommer att DRM-skyddas, utan så även i princip ALLT, musik, video osv. Det skulle i så fall innebära att ALLA skivor man suttit och rippat in från sin skivsamling för att spela på sin iPod kommer att vara obrukbara, eller? Låter helt galet enligt min mening.

Någon som hört eller vet något om detta och hur det mer fungerar? Värt att ta upp i en diskusion anser jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag håller nog med er allihop. Har också börjat tänka i Linux-planer, men, inga av de programmen man köpt kommer ju kunna fungera på Linux, och inga ASIO-drivisar för kortet heller, så...

Ingen som vet nåt mer om DRM?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller nog med er allihop. Har också börjat tänka i Linux-planer, men, inga av de programmen man köpt kommer ju kunna fungera på Linux, och inga ASIO-drivisar för kortet heller, så...

Vissa av programmen fungerar säkerligen i linux, men många gör det inte.

ASIO uppstod på grund av begränsningar i Windows och är inte nödvändigt om man har ett subsystem som är anpassat för låg latency.

Ingen som vet nåt mer om DRM?

http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_Rights_Management

Link to comment
Dela på andra sajter

Tippar på att det dröjer ungefär två månader tills någon har knäckt drm-skyddet.

Tror nog snarare att man kan tanka Windows Vista utan DRM på PirateBay en vecka innan officiell release 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...