Jump to content
Annons

Finns det någon bra sajt att tanka midilåtar?


Sauron (oregistrerad)

Recommended Posts

Sauron (oregistrerad)

...öööhh! Läs subjectraden 😄 Det finns miljarder midilåtar, men vilken sajt rekommenderas av er proffs??? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Gratis eller betalis? Det finns massor med sajter om midi så det är svårt att rekommendera 1..dom som är bra kostar flis...dom som är mindre bra och usla..är gratis..

Annars har Hackeman en poäng... DC++ är suverän.. problemet är att det är Fileshare och oftast behöver du minst 5GB data att dela med dig av för att ens få logga in på en HUB.

Prova att googla.. "midi free files hits jazz rock" eller nåt.

Lycka till.

-edit- stavfel

/D

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

Sauron (oregistrerad)

🙂 demoniqus > Tack! Kommer att kolla en del på Dc++ då. Inga prob med min share, jag kör med 85gb på DC++ redan... 🙂

Det som kanske kan vara svårt är väl att sortera ut bra från dåligt när det gäller midilåtar ifrån DC++. Men i.o.f.s kan man ju höra med personen man tankar ifrån.

Link to comment
Dela på andra sajter

🙂 demoniqus > Tack! Kommer att kolla en del på Dc++ då. Inga prob med min share, jag kör med 85gb på DC++ redan... 😎

Det som kanske kan vara svårt är väl att sortera ut bra från dåligt när det gäller midilåtar ifrån DC++. Men i.o.f.s kan man ju höra med personen man tankar ifrån.

e ju knappast så att de tar lång tid o tanka ner... så sök på *.mid o lyssna igenom o släng de som e kasst 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Sauron (oregistrerad)
🙂 demoniqus > Tack! Kommer att kolla en del på Dc++ då. Inga prob med min share, jag kör med 85gb på DC++ redan...  😎

Det som kanske kan vara svårt är väl att sortera ut bra från dåligt när det gäller midilåtar ifrån DC++. Men i.o.f.s kan man ju höra med personen man tankar ifrån.

e ju knappast så att de tar lång tid o tanka ner... så sök på *.mid o lyssna igenom o släng de som e kasst 🙂

Word. Tack allahopa.. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

om du söker efter en specifik låt... ge inte upp om du inte hittar den först... jag letade i veckor efter en lord of the rings midi (ville se hur stråkarna var sequencade) precis när jag skulle ge upp hittade jag 8 st...

så ett tips är att använda alla möjliga metoder för att hitta... t.ex

dc++

google

altavista

midi-search-engines

sen kan man söka på olika saker...

*[låtnamn]*.mid

*[artist]*.mid

*[kompositör]*.mid

*[nyckelord i låtnamnet]*[artist alt. kompositör]*.mid

sen kan man utesluta .mid helt och hållet ibland... börja med att söka ganska brett... sen börja filtrera bort sådant du är säker inte ger något.. t.ex -mp3... eller -"RE:" <-- brukar ofta vara forum och liknande

jaja de finns iaf massor av knep... jag letar fortfarande efter trevor rabin - enemy of the state - main theme.. inte hittat ännu...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske skulle ha nämnt http://www.midilagret.se/butik/ förresten... när jag skulle göra om "Det gör ont" till "Jag är full" var detta enda stället där jag kunde hitta den i MIDI-format... inte gratis, men söker man nåt svenskt som man absolut inte hittar någonannanstans (skriver man så??) så kan midilagret vara ett alternativ. 🙂

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...