Henkera Postat 21 januari 2006 Postat 21 januari 2006 ...och den är ansluten till ett par Fostex PM1-monitorer med ett par gitarrkablar eftersom en expedit på Musikbörsen sa att det gick lika bra att använda dem. Bruset är inte så högt men märkbart om man sätter örat till. Det är inte monitorerna som alstrar det eftersom de blir knäpptysta så fort edirolen slås av. Blåste expediten rök upp i arslet på mig? Kan det bli helt tyst om jag ansluter ett par andra kablar?
Majken Postat 21 januari 2006 Postat 21 januari 2006 Två snabba frågor: 1. Har du maximal nivå ut från Edirol ljudkortet eller har du låg nivå ut och hög nivå på monitorerna? Det skulle kunna förstärka eventuellt brus. 2. Är det en stationär dator eller en bärbar? Om det är en bärbar dator så kan nätadaptern skapa störningar i de obalanserade kablarna. Testa att koppla upp ljudkortet ihop med monitorerna en bra bit ifrån datorn för att se om störkällan ligger nån annanstans. /Majken
Henkera Postat 23 januari 2006 Trådstartare Postat 23 januari 2006 Det är en stationär dator, och den skapar nog en del störningar eftersom bruset varierar beroende på hur jag flyttar kablarna och ljudkortet, men det går till en viss gräns sen går bruset inte att få lägre. Det beror med största sannolikhet inte på att ljudnivån ut är för hög.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.