Jump to content
Annons

Virusskydd -> Lagt av?


Cloudsurfer

Recommended Posts

Jag kör norton internet security 2004, likaså har jag ju då medföljande antivirusprogram. Men problemet är att det står att Autoprotect är avaktiverat och jag kan inte aktivera den igen. Jag har uppdaterat, och ska se om det hjälper. Någon som har råkat ut för detta problem tidigare?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag kör norton internet security 2004, likaså har jag ju då medföljande antivirusprogram. Men problemet är att det står att Autoprotect är avaktiverat och jag kan inte aktivera den igen. Jag har uppdaterat, och ska se om det hjälper. Någon som har råkat ut för detta problem tidigare?

Har också NIS 2004 och tycker det har krånglat en del. Inte minst genom att det förhindrar nedladdningar av demolåtar från forumets server. Hade samma problem som du bl a när jag just hade ett virus som avaktiverade mina säkerhetsprogram! Nån gång har det avaktiverats ändå eller att ikonen helt enkelt inte dykt där längst ner till höger vid klockan. Jag har då manuellt

i programmets "kontrollpanel" kunnat återaktivera det. Ytterligare nån gång har jag tvingats ominstallera NIS eller använt systemåterställning. En annan möjlighet är att någon av NIS program är avaktiverat i autostart. Kolla MSCONFIG.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en åsikt om Symantec Internetsecurity och den står jag fast vid.. Ta bort och ersätt med gratisprogramvara! Det ställer ändå bara till en massa förtret och är inte bättre än gratisalternativen.

Virusskyddet kan gott erättas med AVG Free edition (uppdateras automatiskt och virusskannar enligt schemaläggning) och som brandvägg kan jag rekomendera Kerio Personal som också är gratis.. Bättre än Zoonealarm enligt mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en åsikt om Symantec Internetsecurity och den står jag fast vid.. Ta bort och ersätt med gratisprogramvara! Det ställer ändå bara till en massa förtret och är inte bättre än gratisalternativen.

Virusskyddet kan gott erättas med AVG Free edition (uppdateras automatiskt och virusskannar enligt schemaläggning) och som brandvägg kan jag rekomendera Kerio Personal som också är gratis.. Bättre än Zoonealarm enligt mig.

NOD32 är det många som använder, med goda resultat - så det kan också vara en virusdödare att titta närmare på.

Hur menar du att Keiro är bättre än ZoneAlarm? Jag använder ZoneAlarm Pro - men även om jag är mycket nöjd med det, så blir man ju nyfiken på om något kan vara ännu bättre...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur menar du att Keiro är bättre än ZoneAlarm? Jag använder ZoneAlarm Pro - men även om jag är mycket nöjd med det, så blir man ju nyfiken på om något kan vara ännu bättre...

Det handlar ju en del om smaksak också.. Men för mig kändes det som om jag kunde skräddarsy Keiro mera och att det inte "tjatade" i tid och otid. Säkerhetsmässigt är dom nog ganska likartade.. Men betänk att det jag talar om nu är gratisalternativ.. Betalalternativ (PRO) är säkert mer medgörligt .

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur menar du att Keiro är bättre än ZoneAlarm? Jag använder ZoneAlarm Pro - men även om jag är mycket nöjd med det, så blir man ju nyfiken på om något kan vara ännu bättre...

Det handlar ju en del om smaksak också.. Men för mig kändes det som om jag kunde skräddarsy Keiro mera och att det inte "tjatade" i tid och otid. Säkerhetsmässigt är dom nog ganska likartade.. Men betänk att det jag talar om nu är gratisalternativ.. Betalalternativ (PRO) är säkert mer medgörligt .

Ok - då kör jag nog vidare med ZoneAlarm ändå, eftersom det fungerar suveränt bra för mig. Pro har ju fördelen att det stoppar alla körbara attachments också - och efter att ha kört med det i ett par år, så är det dessutom välanpassat efter vad jag kör för program. Gratisversionen stoppar bara en sorts attachments, har jag för mig - och då tyckte jag att den lilla kostnaden var värd att lägga på Pro för det extra skyddet, så att man slipper ha en virusdödare... 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

NOD32 är det många som använder, med goda resultat - så det kan också vara en virusdödare att titta närmare på.

Japp. Det är det som tar minst resurser (= mer över till musikskapande) och det som Pyttemjuk använder, och dom har ju råd att köpa det dyraste om det skulle vara bäst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en åsikt om Symantec Internetsecurity och den står jag fast vid.. Ta bort och ersätt med gratisprogramvara! Det ställer ändå bara till en massa förtret och är inte bättre än gratisalternativen.

Virusskyddet kan gott erättas med AVG Free edition (uppdateras automatiskt och virusskannar enligt schemaläggning) och som brandvägg kan jag rekomendera Kerio Personal som också är gratis.. Bättre än Zoonealarm enligt mig.

NOD32 är det många som använder, med goda resultat - så det kan också vara en virusdödare att titta närmare på.

Hur menar du att Keiro är bättre än ZoneAlarm? Jag använder ZoneAlarm Pro - men även om jag är mycket nöjd med det, så blir man ju nyfiken på om något kan vara ännu bättre...

Har tidigare kört Nod32 och zonealarm ihop på min gamla burk, funkade kalas tills dess att processorn rök åt h-vete 😏 så då försvann ju det. Men jag har börjat tröttna på Symantec nu så jag ska försöka få tag i de båda igen!

Och jag vet fortfarande inte om problemet löste sig efter uppdateringen, startade upp datorn precis efter att ha stängt av den i helgen av ren frustration! Men det återstår att se om det löste sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...