MtlMacke (oregistrerad) Postat 17 januari 2006 Postat 17 januari 2006 (redigerat) Hej! jag hade tänkt attförsöka sätta dit gitarrsträngar på en ukulele för jag ska resa till england och nått skojj vill ja göra i bilen.😏 jag har D,G,B och E strängen från ett sånt ernieball super slinky paket. det går och sätta dit dom och så, men det är rätt svårt o stämma den. den håller inte tonerna så bra. nårra bra tips? Redigerat 17 januari 2006 av MtlMacke
rainydays Postat 17 januari 2006 Postat 17 januari 2006 Eh, ja. Mitt tips skulle väl vara att behålla ukkesträngarna på. Men det är ju för sent för det nu 😏 Det finns ju billiga resegitarrer. Under tusenlappen.
MtlMacke (oregistrerad) Postat 17 januari 2006 Postat 17 januari 2006 jo. men den e ju rätt tuff så.. ja vill försöka fixa t den så att man kan använda den som en gitarr.. den är ju liten och bra att ha i bilen.. annars kan jag nog skaffa ett par nylonsträngar om de går bättre.
Stinkey Zwei Postat 17 januari 2006 Postat 17 januari 2006 Det blir för hög spänning med gitarrsträngar. Komer nog tyvärr inte att funka.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.