serial69 Postat 14 januari 2006 Postat 14 januari 2006 Hej igen.. Jag skulle behöva en liten, lätt och billig "ministudio" till min bärbara dator. Jag undrar om Behringer FCA202 + UB802 kan vara en bra kombination. Eller räcker det med att köra gitarren rätt in i FCA202, eller måste man ha nån sorts preamp? Den preampen jag har kollat på (MIC200 Behringer) kostar ungefär lika mycket som UB802, så det kanske e lika bra att skaffa mixern då man kan köra sång genom den på samma gång..... Tacksam för tips.. //Tomas
martinm Postat 15 januari 2006 Postat 15 januari 2006 Om du inte ska spela in flera instrument samtidigt så föreslår jag en preamp framför en mixer, pga bl a mindre brus. Kanske Studio projects VTB-1 för ca 1400 kr. Om du vill ha nånting mer gitarrorienterat så kanske en Line 6 toneport UX2 kan passa. Den har ljudkort samt preamp i samma låda o funkar fint både till gitarr o sång. Fick jättebra recention i musikermagasinet. Kostar ca 2300 kr. 😎
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.