millford (oregistrerad) Postat 10 januari 2006 Postat 10 januari 2006 Har någon utav PC eller Mac större fördelar vid användning av digi 002, då tänker jag prestandard mässigt, bättre på pluggar osv. Står i valet mellan Frost network 3.2ghz eller G5 2,5ghz. Vore tacksam kring synpunkter.
Glaskatten (oregistrerad) Postat 10 januari 2006 Postat 10 januari 2006 Har någon utav PC eller Mac större fördelar vid användning av digi 002, då tänker jag prestandard mässigt, bättre på pluggar osv. Står i valet mellan Frost network 3.2ghz eller G5 2,5ghz. Vore tacksam kring synpunkter. Garanterat mindre strul om du kör digi 002 på en mac och köper du Quadcore 2.5 så blir prestandan i princip oslagbar (för tillfället)
Mingus Postat 11 januari 2006 Postat 11 januari 2006 ska bli intressant att se hur det funkar med de nya intelmacarna.
mornel Postat 11 januari 2006 Postat 11 januari 2006 Nja, det dröjer nog ett tag innan det fungerar bra, programmet måste ju delvis skrivas om för att det ska fungera som smort med de nya processorerna.
Murdock Postat 11 januari 2006 Postat 11 januari 2006 Men lagom till att de nya Merom-processorerna släpps till hösten borde ProTools vara stabilt även till Intel-macar. Jag hade nog inte vågat köpa den första generationen med Intel-processorer ändå, något lär ju gå fel som alltid med nya produkter. Personligen använder jag Mac för att det känns stabilare och OSX är ett riktigt läckert operativsystem. En PC går också att få stabil men det känns som man chansar lite mer då.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.