Jump to content
Annons

sonar / JV 2080


Bastian

Recommended Posts

Hej!

Undrar bara hur jag enklast kontrollerar de inbyggda effekterna till min JV 2080 modul i sonar någonstans?

Brukar bli så att sonar skickar iväg nån MIDI singnal så effekten ändras, men jag vet inte var jag ställer in detta någonstans?

tack för svar..

peace

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Finns det något CC-kommando i midispåret kan du öppna Event List (Alt+4) och radera alla förekomster av effekter där.

Vill du göra egna automatiseringar högerklickar du på ditt midispår och rullar ner till Envelopes-menyn.

Create Track Envelope, välj den Control Change/MIDI-effekt du vill ha, så får du en envelope. Sen är det bara att rita och dra.

Link to comment
Dela på andra sajter

tack för svar.

Event list hittar jag inget CC men jag förstår principen... detsamma gäller din besekrivning av envelopes...

ska bara ta reda på vilka CC kommandon som ändrar effekterna i JV:n, för de default värden som finns i rullgardins menyn i Sonar (create track envelopes/MIDI) innefattar inte vad jag är ute efter... (tror jag)... ska luska fram roland manualen som jag faktiskt aldrig ens tittat i... kanske dax nu :rolleyes:

peace!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...