Jump to content
Annons

KiMb

Recommended Posts

Annons

Jag misstänker att du sitter och jämför någon liten inspelning du gjort med någon mastrad monsterhit. Även om du håller nivåerna på en bra nivå så blir det inte samma volym eftersom det du jämför med troligen är hårdare komprimerat/limiterat i masteringen. Om du störs av låg volym när du sitter o jobbar, gör som Lavrell säger och höj volymen.

edit: linus blev lavrell..

Redigerat av VacUm
Link to comment
Dela på andra sajter

vad va de för dumt me frågan ? det är låg volume i logic om man jämför

utan för logic ? :S

Förstår jag dig rätt? Du har exporterat ut en egenmixad låt från Logic till en wav-fil och den blir högre i volym när du använder en annan mediaspelare?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går inte att ha Två olika Ljudkort i Logic 5.5 för PC om jag minns rätt.

Så välj det bättre av dina två och använd dess ASIO drivrutiner

Ahaa, men jag har ett Ljudkort som bara är IN och ett som bara är UT.. :/

hoppas du minns fel :/ 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har ett Ljudkort som bara är IN och ett som bara är UT

Då blir det inte lätt i Logic, eftersom du bara kan använda ett kort åt gången. Precis som Piccazzo svarade dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv har jag mycket högre volym i programmet (Logic 5.5.1) än exempelvis när jag spelar upp MP3 eller cd men när jag bouncar så blir volymen mycket lägre än referensmuxiken, även om jag lagt kompressor och limiter. Har en kompis som spelar in i sonar och får i jämförelse högre volym än jag även utan kompressor, så jag är beredd att hålla med.. I loooove Logic annars! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...