Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hmm

Har ett problem med min xstation.

Jag vill spela synthen i nuendo men fÄr inget ljud.

Det mÄste vÀll ÀnndÄ gÄ!!???

Annons
maxmaxmax (oregistrerad)
Postat

Vad vill du göra?

Spela in audio-ljudet frÄn synten in i Nuendo?

Spela in midi till nuendo?

Spela upp syntens ljud genom ett midispÄr i nuendo?

Postat

Hmmm

Jag skulle villja spela synthen genom midi

och spela in synthens ljud i Audio

Midi har jag lyckats lista ut 🙂

maxmaxmax (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Dra en sladd frÄn audio out pÄ synten till Line-in pÄ ditt ljudkort. Högerklicka pÄ kanallistan i Nuendo, vÀlj add audio track. Tryck pÄ den röda knappen ( rec enable ) och den lilla högtalaren ( monitor enable ). Ta fram mixerfönstret ( Snabbtangent F3 ) Och titta lÀngst upp pÄ den kanalen du precis skapat, dÀr kan du vÀlja frÄn vilken ingÄng pÄ ljudkortet den hÀmtar ljudet. ( Om ditt ljudkort Àr ordetnlig installerat och instÀllt i nuendo, men det mÀrks snart. ) VÀlj namnet pÄ den ingÄng du satte in synten.

FÄr du ljud nu nÀr du bankar pÄ synten?

EDIT: ah, jag kanske misstolkade dig. Du har redan ljud och undrar hur man spelar upp syntens ljud med midi?

isÄfall: pÄ din midikanal med noter, ta fram samma mixer och titta pÄ kanalens utgÄng. Som Out: vÀljer du midiutgÄngen pÄ ditt ljudkort, och drar en sladd frÄn denne till midi-in pÄ synten.

Gjorde du som ovan och allt Àr rÀtt instÀllt borde midislagen skickas till synten och audioljudet frÄn synten höras pÄ den audiokanal.

Redigerat av maxmaxmax
Postat

saken Àr den att synthen Àr kopplad i datorn med usb kontakt

MÄste man koppla med midi eller andra kablar???

Postat

I USB-kabeln gÄr bara MIDI-signalerna frÄn din X-station.

Du mÄste dra Ànnu en kabel, precis som Max sa, frÄn audio out pÄ synten till line in pÄ ljudkortet.

Postat

Ahhh

DÄ fÄr man nog springa ivÀg och köpa sig en sÄn kabel pÄ mÄndag..

Tack för hjÀlpen

• 4 veckor senare...
Postat

Ljudsignalen skall tydligen gÄ via USB-kabeln pÄ X-station:

Citerar frÄn deras hemsida @ novationmusic.com

And forget cables - the synthesizer is fully integrated: The stereo audio output is sent straight through the USB cable onto the track in your sequencer via ASIO!

Postat

IsÄfall Àr felet att man inte valt X-Stations ASIO-drivrutin som ljudkort under VST Multitrack i Cubase.

Postat

Jag tror det ocksÄ. Jag har funderat pÄ att skaffa antingen 25:an eller 49:an (X-station) sÄ jag kom pÄ att jag hade lÀst nÄt om ovanstÄende Àmne pÄ deras hemsida.

• 4 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.