Jump to content
Annons

Miditrummorna slutar spela


jivegard

Recommended Posts

Jag har knåpat ihop en låt i cubase och gör trummorna med NI Battery 2. Vid två ställen i min låt börjar trummorna låta jäkligt märkligt. Det låter som att vissa av trummorna slutar låta, ungefär som att CPUn inte orkar med. När jag exporterar projektet får jag dock samma resultat. Jag har klippt å klistrat villt i projektet. Trummorna loopas alltså vid ett antal ställen.

Har ni någon aning om vad det kan vara för något som är galet?

J

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har haft/har samma problem med lm-4. Det brukar vara hi-haten som försvinner. Eller om man lyssnar hör man ett väldigt lågt klick istället för hi-hat-samplingen. Detta kan inträffa när som helst i Cubase.

Dock händer det bara med ett visst trummset. Nicebytes Drydrums nr 3 tror jag.

När det "fubbar" funkar det igen efter en omstart av Cubase... Slugt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm... jo, symptomen verkar vara samma..typ. Men mitt problem löser sig inte när jag startar om Cubase.

Någon annan som har någon aning? Behöver verkligen lösa det snart och är tom på idéer.

J

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Hade i princip samma problem igår, hade virvel på en kanal o bastrumma på en annan och plötsligt hörde jag inte bastrumman längre. Klickade på allt jag kom åt tills jag lyckades pillra på volymkontrollen för just den kanalen - då kom ljudet tillbaks. Enkel lösning - hoppas det funkar för dig också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...