Jump to content
Annons

Trådlöst numeriskt tangentbord som fjärrkontroll


Dead_Silent

Recommended Posts

Annons

Jag har precis skaffat något liknande trådlöst numeriskt tangetbord, som jag tänkte testa - men det blir nog inte förrän efter Nyår jag har tid att utvärdera det...

Kommer inte ihåg precis vad det ligger på, men har för mig att det är runt 300:- - så det är ingen förmögenhet precis. 🙂

Räckvidden på det jag har skaffat, är ca 3m - så det är inte extremt långt, men kanske tillräckligt ändå...

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar intressant .. Jag har haft funderingar på att köpa en numpad fast med sladd ..

Jag var rädd för att trådlöst kan störa annan utrustning så det blir problem med brum osv .. men det kanske inte är något problem?

testa och skriva hur det går!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har letat efter en sånn, var köper man dem?

Om ett pris runt 300:- inte är för dyrt (har ingen aning om vad andra tar...), så kan jag leverera sådana... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

Jag använder en sådan här: http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010080000

För 235 spänn.

Använder du cubase så är det bara att mappa om snabbknapparna till de som finns på dosan. Det enda jag inte har hittat snabbtangent till är hur man byter input på en kanal. Kanske någon som vet?

Behöver du fråga något, så säg till. Har använt den i ett halvår utan problem.

Ett tips är förresten att ha två setuper på numpaden, en där num lock är aktiverad och en utan - så får du dubbelt så många snabbtangenter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar! Precis den info jag varit ute efter! Då verkar ju prylen fungera precis så bra som jag hoppats på, eller rättare sagt ännu bättre då jag ej tänkt på tricket med NUMLock!

En fråga dock, hur lång räckvidd har du på din modell? Och har du testat om den fungerar genom fönster? Skulle vara perfekt om jag kan använda den inne i sångbåset genom fönsterrutan (datorn står precis utanför).

En till fråga; har du märkt av ifall den orsakar något brum eller brus på inspelningarna?

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

Inget brum eller brus alls.

Som mest har jag varit 3 meter ifrån, och det har fungerat. Jag kan testa räckvidden åt dig när jag är där om du vill.

Fönster, ingen aning. Men det kanske någon här vet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett tips är förresten att ha två setuper på numpaden, en där num lock är aktiverad och en utan - så får du dubbelt så många snabbtangenter.

Så enkelt och bra! Vad dum jag känner mig som inte tänkt på det... 😎😳😳

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax, tack igen! Mät gärna maxavståndet om du har ork, men rent spontant bör 3 meter vara tillräckligt för mig!

Hur fungerar den om man riktar åt helt fel riktning osv, hittar signalen fram ändå?

I vilken meny mappar man om knappfunktionerna i Cubase förresten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...