WeeJay Postat 28 december 2005 Postat 28 december 2005 Hejsan jag undrar om det finns nÄgon som skulle kunna göra en liknande drum-loop (ca 2 takter i samma tempo som i bifogade lÄten [klicka pÄ lÀnken]) Skulle bli grymt tacksam! http://rapidshare.de/files/10000773/Drum.mp3.html
Piccazzo Postat 29 december 2005 Postat 29 december 2005 (redigerat) Vad Àr ÀndamÄlet ? Varför inte göra den sjÀlv , Det Àt ju en enkel 4/4 takt a`house Ingen komplicerade saker direkt. Bifaogar en loop som jag gjort. 130 bpm vilket Àr lite saktare Àn ditt ljudexempel. Hmm . Gick inte att bifoga filer hÀr .. TyvÀrr Redigerat 29 december 2005 av Piccazzo
Hwagang Postat 30 december 2005 Postat 30 december 2005 Nu har du ett meddelande... -ja det var en enkel loop-vad jobbar du i för program nÀr du inte kan göra en sÄdan? E-jaY?
abnormalbrain (oregistrerad) Postat 30 december 2005 Postat 30 december 2005 Nu har du ett meddelande...-ja det var en enkel loop-vad jobbar du i för program nÀr du inte kan göra en sÄdan? E-jaY? Kaxigt inlÀgg. SÀrskillt frÄn att komma frÄn en tjej. Om du nu vet hur man programmerar en houseloop frÄn scratch kan du ju berÀtta det för oss som inte Àr sÄ inne pÄ House.
mornel Postat 30 december 2005 Postat 30 december 2005 Nu har du ett meddelande...-ja det var en enkel loop-vad jobbar du i för program nÀr du inte kan göra en sÄdan? E-jaY? Kaxigt inlÀgg. SÀrskillt frÄn att komma frÄn en tjej. Om du nu vet hur man programmerar en houseloop frÄn scratch kan du ju berÀtta det för oss som inte Àr sÄ inne pÄ House. Rotflmao. Vad spelar det för roll att hon Àr tjej?
mornel Postat 30 december 2005 Postat 30 december 2005 Nu har du ett meddelande...-ja det var en enkel loop-vad jobbar du i för program nĂ€r du inte kan göra en sĂ„dan? E-jaY? Kaxigt inlĂ€gg. SĂ€rskillt frĂ„n att komma frĂ„n en tjej. Om du nu vet hur man programmerar en houseloop frĂ„n scratch kan du ju berĂ€tta det för oss som inte Ă€r sĂ„ inne pĂ„ House. Btw, sĂ„hĂ€r gör du en enkel houserytm: Baskagge pĂ„ 1, 5, 9, 13 Ăppen HiHat pĂ„ 3, 7, 11, 15 Virvel eller handklapp pĂ„ 5, 13 Krydda med stĂ€ngd HiHat i shuffletakt efter behag. Och kanske lite percussion.
Hwagang Postat 31 december 2005 Postat 31 december 2005 Nu har du ett meddelande...-ja det var en enkel loop-vad jobbar du i för program nĂ€r du inte kan göra en sĂ„dan? E-jaY? Kaxigt inlĂ€gg. SĂ€rskillt frĂ„n att komma frĂ„n en tjej. Om du nu vet hur man programmerar en houseloop frĂ„n scratch kan du ju berĂ€tta det för oss som inte Ă€r sĂ„ inne pĂ„ House. Btw, sĂ„hĂ€r gör du en enkel houserytm: Baskagge pĂ„ 1, 5, 9, 13 Ăppen HiHat pĂ„ 3, 7, 11, 15 Virvel eller handklapp pĂ„ 5, 13 Krydda med stĂ€ngd HiHat i shuffletakt efter behag. Och kanske lite percussion. rĂ€ttt...men Ă€ndĂ„...fel fel fel. four on the floor ...givetvis...men sedan beror det BARA pĂ„ vad din analoga trommaskin mm gör...house =vad huset gör...:let me be your guide: lĂ„t din rolandtillverkade maski8n jobba och fixa nĂ„t som svĂ€nger.... att jag rĂ„kar vara av honkön och gjort rytmer sedan sequensers var hĂ„rdvara har INGET med saken att göra smĂ„ pojkar...hö hö hö mvh/tr/303/ 505/707/808 ...nej jag Ă€r inte kaxig
mornel Postat 31 december 2005 Postat 31 december 2005 Nu har du ett meddelande...-ja det var en enkel loop-vad jobbar du i för program nĂ€r du inte kan göra en sĂ„dan? E-jaY? Kaxigt inlĂ€gg. SĂ€rskillt frĂ„n att komma frĂ„n en tjej. Om du nu vet hur man programmerar en houseloop frĂ„n scratch kan du ju berĂ€tta det för oss som inte Ă€r sĂ„ inne pĂ„ House. Btw, sĂ„hĂ€r gör du en enkel houserytm: Baskagge pĂ„ 1, 5, 9, 13 Ăppen HiHat pĂ„ 3, 7, 11, 15 Virvel eller handklapp pĂ„ 5, 13 Krydda med stĂ€ngd HiHat i shuffletakt efter behag. Och kanske lite percussion. rĂ€ttt...men Ă€ndĂ„...fel fel fel. four on the floor ...givetvis...men sedan beror det BARA pĂ„ vad din analoga trommaskin mm gör...house =vad huset gör...:let me be your guide: lĂ„t din rolandtillverkade maski8n jobba och fixa nĂ„t som svĂ€nger.... att jag rĂ„kar vara av honkön och gjort rytmer sedan sequensers var hĂ„rdvara har INGET med saken att göra smĂ„ pojkar...hö hö hö mvh/tr/303/ 505/707/808 ...nej jag Ă€r inte kaxig Haha, woot, vad snackar du om? Jag skiter vĂ€l i vem som Ă€r kille och vem som Ă€r tjej, jag försvarade dig nyss, det var inte jag som hoppade pĂ„ dig. Och vad Ă€r en TR-303 förresten, nu snackar du vĂ€l Ă€ndĂ„ i nattmössan?
Hwagang Postat 31 december 2005 Postat 31 december 2005 Nu har du ett meddelande...-ja det var en enkel loop-vad jobbar du i för program nĂ€r du inte kan göra en sĂ„dan? E-jaY? Kaxigt inlĂ€gg. SĂ€rskillt frĂ„n att komma frĂ„n en tjej. Om du nu vet hur man programmerar en houseloop frĂ„n scratch kan du ju berĂ€tta det för oss som inte Ă€r sĂ„ inne pĂ„ House. Btw, sĂ„hĂ€r gör du en enkel houserytm: Baskagge pĂ„ 1, 5, 9, 13 Ăppen HiHat pĂ„ 3, 7, 11, 15 Virvel eller handklapp pĂ„ 5, 13 Krydda med stĂ€ngd HiHat i shuffletakt efter behag. Och kanske lite percussion. rĂ€ttt...men Ă€ndĂ„...fel fel fel. four on the floor ...givetvis...men sedan beror det BARA pĂ„ vad din analoga trommaskin mm gör...house =vad huset gör...:let me be your guide: lĂ„t din rolandtillverkade maski8n jobba och fixa nĂ„t som svĂ€nger.... att jag rĂ„kar vara av honkön och gjort rytmer sedan sequensers var hĂ„rdvara har INGET med saken att göra smĂ„ pojkar...hö hö hö mvh/tr/303/ 505/707/808 ...nej jag Ă€r inte kaxig Haha, woot, vad snackar du om? Jag skiter vĂ€l i vem som Ă€r kille och vem som Ă€r tjej, jag försvarade dig nyss, det var inte jag som hoppade pĂ„ dig. Och vad Ă€r en TR-303 förresten, nu snackar du vĂ€l Ă€ndĂ„ i nattmössan? nej -en tb303 ...men du behöver inte kĂ€nna dej hotad - jag attakerade dej inte- gonatt
mornel Postat 31 december 2005 Postat 31 december 2005 Nu har du ett meddelande...-ja det var en enkel loop-vad jobbar du i för program nĂ€r du inte kan göra en sĂ„dan? E-jaY? Kaxigt inlĂ€gg. SĂ€rskillt frĂ„n att komma frĂ„n en tjej. Om du nu vet hur man programmerar en houseloop frĂ„n scratch kan du ju berĂ€tta det för oss som inte Ă€r sĂ„ inne pĂ„ House. Btw, sĂ„hĂ€r gör du en enkel houserytm: Baskagge pĂ„ 1, 5, 9, 13 Ăppen HiHat pĂ„ 3, 7, 11, 15 Virvel eller handklapp pĂ„ 5, 13 Krydda med stĂ€ngd HiHat i shuffletakt efter behag. Och kanske lite percussion. rĂ€ttt...men Ă€ndĂ„...fel fel fel. four on the floor ...givetvis...men sedan beror det BARA pĂ„ vad din analoga trommaskin mm gör...house =vad huset gör...:let me be your guide: lĂ„t din rolandtillverkade maski8n jobba och fixa nĂ„t som svĂ€nger.... att jag rĂ„kar vara av honkön och gjort rytmer sedan sequensers var hĂ„rdvara har INGET med saken att göra smĂ„ pojkar...hö hö hö mvh/tr/303/ 505/707/808 ...nej jag Ă€r inte kaxig Haha, woot, vad snackar du om? Jag skiter vĂ€l i vem som Ă€r kille och vem som Ă€r tjej, jag försvarade dig nyss, det var inte jag som hoppade pĂ„ dig. Och vad Ă€r en TR-303 förresten, nu snackar du vĂ€l Ă€ndĂ„ i nattmössan? nej -en tb303 ...men du behöver inte kĂ€nna dej hotad - jag attakerade dej inte- gonatt Ăh, okej. đ Sov gott dĂ„.
Cloudsurfer Postat 31 december 2005 Postat 31 december 2005 (redigerat) Nu har du ett meddelande...-ja det var en enkel loop-vad jobbar du i för program nĂ€r du inte kan göra en sĂ„dan? E-jaY? Kaxigt inlĂ€gg. SĂ€rskillt frĂ„n att komma frĂ„n en tjej. Om du nu vet hur man programmerar en houseloop frĂ„n scratch kan du ju berĂ€tta det för oss som inte Ă€r sĂ„ inne pĂ„ House. Btw, sĂ„hĂ€r gör du en enkel houserytm: Baskagge pĂ„ 1, 5, 9, 13 Ăppen HiHat pĂ„ 3, 7, 11, 15 Virvel eller handklapp pĂ„ 5, 13 Krydda med stĂ€ngd HiHat i shuffletakt efter behag. Och kanske lite percussion. rĂ€ttt...men Ă€ndĂ„...fel fel fel. four on the floor ...givetvis...men sedan beror det BARA pĂ„ vad din analoga trommaskin mm gör...house =vad huset gör...:let me be your guide: lĂ„t din rolandtillverkade maski8n jobba och fixa nĂ„t som svĂ€nger.... att jag rĂ„kar vara av honkön och gjort rytmer sedan sequensers var hĂ„rdvara har INGET med saken att göra smĂ„ pojkar...hö hö hö mvh/tr/303/ 505/707/808 ...nej jag Ă€r inte kaxig Haha, woot, vad snackar du om? Jag skiter vĂ€l i vem som Ă€r kille och vem som Ă€r tjej, jag försvarade dig nyss, det var inte jag som hoppade pĂ„ dig. Och vad Ă€r en TR-303 förresten, nu snackar du vĂ€l Ă€ndĂ„ i nattmössan? nej -en tb303 ...men du behöver inte kĂ€nna dej hotad - jag attakerade dej inte- gonatt Ăh, okej. đ Sov gott dĂ„. Ni hoppar ju bara pĂ„ varandra istĂ€llet för att hjĂ€lpa grabben? Gör sĂ„hĂ€r, in pĂ„ google, sök rĂ€tt pĂ„ 'house samples' dra ner kickar, hats, claps och snares. Lyssna pĂ„ den loopen du vill rekonstruera och försök luska ut om dina samples lĂ„ter nĂ„got sĂ„nĂ€r likt och försök lĂ€gga ut samplesen enligt nĂ„gons beskrivning innan. Edit: Förövrig sĂ„ skiter jag i vem som har mest erfarenhet om bu eller bĂ€, namnen pĂ„ olika maksiner vem fan bryr sig bara det lĂ„ter bra? Och dessutom sĂ„ handlar det vĂ€l inte om kunskapen innan man sĂ€tter igĂ„ng med nĂ„t, utan varan som kommer ut i slutet? Redigerat 31 december 2005 av DjHex
abnormalbrain (oregistrerad) Postat 1 januari 2006 Postat 1 januari 2006 Nu har du ett meddelande...-ja det var en enkel loop-vad jobbar du i för program nĂ€r du inte kan göra en sĂ„dan? E-jaY? Kaxigt inlĂ€gg. SĂ€rskillt frĂ„n att komma frĂ„n en tjej. Om du nu vet hur man programmerar en houseloop frĂ„n scratch kan du ju berĂ€tta det för oss som inte Ă€r sĂ„ inne pĂ„ House. Btw, sĂ„hĂ€r gör du en enkel houserytm: Baskagge pĂ„ 1, 5, 9, 13 Ăppen HiHat pĂ„ 3, 7, 11, 15 Virvel eller handklapp pĂ„ 5, 13 Krydda med stĂ€ngd HiHat i shuffletakt efter behag. Och kanske lite percussion. rĂ€ttt...men Ă€ndĂ„...fel fel fel. four on the floor ...givetvis...men sedan beror det BARA pĂ„ vad din analoga trommaskin mm gör...house =vad huset gör...:let me be your guide: lĂ„t din rolandtillverkade maski8n jobba och fixa nĂ„t som svĂ€nger.... att jag rĂ„kar vara av honkön och gjort rytmer sedan sequensers var hĂ„rdvara har INGET med saken att göra smĂ„ pojkar...hö hö hö mvh/tr/303/ 505/707/808 ...nej jag Ă€r inte kaxig Men det jag undrar Ă€r hur man gör sjĂ€lva samplingarna. Att hĂ€rma rytmer Ă€r ganska okomplicerat. Alla vet att bastrumman gĂ„r i ett 4/4-komp, men hur gör man sjĂ€lva bastrumman frĂ„n allra första början? Jag menar, bastrumman som vissa bara snor frĂ„n nĂ„gon samplingscd Ă€r ju frĂ„n början producerad pĂ„ nĂ„got sĂ€tt. Det intressanta Ă€r hur alla trummsounden görs.
Bastian Postat 1 januari 2006 Postat 1 januari 2006 kanske ska du spela lite trummor som man spelar in???... eller varför trummor... skulle kunna vara vad som helst bara det gör nÄgot ljud ifrÄn sig... kastruller! peace...
Piccazzo Postat 2 januari 2006 Postat 2 januari 2006 Det intressanta Àr hur alla trummsounden görs. Om man tar Dansmusik sÄ Àr det generellt diverse trummaskiner som man samplat av. Tex Roland 808 , 909 , Linndrum m.m m.m Dom i sin tur har antigen spelat i samplingar och lagt in i sina maskiner eller sÄ har dom ett antal oscilattorer som genererar sinustoner frÄn vilka dom sedan bygger upp olika trumljud. Men som sagt det gÄt att göra bastrummor av lite allt möjligt , Pappkartonger , Soptunnor , Knacka pÄ bordet , SmÀlla igen en dörr , m.m m.m Pop/Rock sÄ Àr det oftast inspelade trumset som sedan separerats sÄ att man har alla olika trumljuden var för sig. Grundljudet Àr ju i stort sett samma i alla lÄtar sedan beror det pÄ hur man eqar och komprimerar samt andra diverse effekter man lÀgger pÄ som ger sjÀlva soundet av trumpaketet.
mornel Postat 2 januari 2006 Postat 2 januari 2006 Dom i sin tur har antigen spelat i samplingar och lagt in i sina maskiner eller sÄ har dom ett antal oscilattorer som genererar sinustoner frÄn vilka dom sedan bygger upp olika trumljud. Brusgeneratorer, inte att förglömma!
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 2 januari 2006 Postat 2 januari 2006 Dom i sin tur har antigen spelat i samplingar och lagt in i sina maskiner eller sĂ„ har dom ett antal oscilattorer som genererar sinustoner frĂ„n vilka dom sedan bygger upp olika trumljud. Brusgeneratorer, inte att förglömma! Precis! DĂ€r har vi ju vĂ€rldens hĂ€ftigaste hat! đ Hwagang: FörstĂ„r absolut inte för fem öre varför du pĂ„stĂ„r att Mornels beskrivning av en enkel houserytm Ă€r "fel fel fel". Eller missuppfattade jag nĂ„got nu?
Hwagang Postat 2 januari 2006 Postat 2 januari 2006 Dom i sin tur har antigen spelat i samplingar och lagt in i sina maskiner eller sĂ„ har dom ett antal oscilattorer som genererar sinustoner frĂ„n vilka dom sedan bygger upp olika trumljud. Brusgeneratorer, inte att förglömma! Precis! DĂ€r har vi ju vĂ€rldens hĂ€ftigaste hat! đ Hwagang: FörstĂ„r absolut inte för fem öre varför du pĂ„stĂ„r att Mornels beskrivning av en enkel houserytm Ă€r "fel fel fel". Eller missuppfattade jag nĂ„got nu? ja
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.