Jump to content
Annons

Cubase sabbar min loop!


Nightroad

Recommended Posts

Mitt problem är följande. Jag har tempot på mitt projekt inställt på 130 BPM då all midi ligger efter den takten. När jag nu importerar en vanlig wav fil som ligger i 180 BPM så ändrar Cubase automatiskt hastigheten på trumloopen så att den blir 130 BPM. JAG VILL INTE ATT CUBASE SKA ÄNDRA TEMPOT PÅ MIN FIL!!!!!

När jag körde på SX2 så gav programet fan i filen men nu när jag har uppgraderat till SX3 så lägger den sig i aldeles förmycket. Vad är felet?????

Håller på med ett projekt som måste vara klart snart och jag har inte tid med sånt här! HJÄLP! 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Låter som att Musical Mode är aktiverat. Enligt HTML-hjälpen så aktiveras Musical Mode automatiskt om man importerar en loop med tempoinformation, t.ex. en ACID-loop.

Kolla HTML-hjälpen om Musical Mode och Audio Warp -> Unstretch audio.

Hoppas att detta hjälper!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag har samma problem, men jag kör SE 3. Söker på Musical Mode i HTML-hjälpen, men hittar inget. Inget i Indexen heller. I poolen hittar jag inte heller något alternativ för Musical Mode. Hjälp!

Link to comment
Dela på andra sajter

loopus (oregistrerad)

Kolla så att du har aktiverat Musical Mode som synlig i poolen... Välj alla i listan så ska det komma fram. Det är bara en kryssruta som ska klickas bort.

www.loopus.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...