Jump to content
Annons

Behöver era öron


herwhisper

Recommended Posts

LÅTNAMN: ?

ARTIST/GRUPP: Jag

GENRE: Hårdrock

LÅTLÄNGD: 0:30

KOMPOSITÖR: Jag

PRODUCENT: Jag

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK:0.5Mb

STATUS: Under konstruktion

Håller på och mixar en låt. Men jag har blivit trött i mina stackars öron. Så ni kanske kan hjälpa mig och höra vad som är fel, eller rätt. Behöver något ändras?

Se så var inte blyga 😆

Test1.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
LÅTNAMN: ?

ARTIST/GRUPP: Jag

GENRE: Hårdrock

LÅTLÄNGD: 0:30

KOMPOSITÖR: Jag

PRODUCENT: Jag

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK:0.5Mb

STATUS: Under konstruktion

Håller på och mixar en låt. Men jag har blivit trött i mina stackars öron. Så ni kanske kan hjälpa mig och höra vad som är fel, eller rätt. Behöver något ändras?

Se så var inte blyga  😆

dra ner syntharna lite och upp med sången. Våga mosa upp fler frekvenser i gitarrerna. Måste låta större. Dra ner lite vid 9000-10000 i kaggen och pukorna . Annars tycker jag att det låter väldigt bra för att vara en demo!

Redigerat av onid
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu ska jag vara helt okritisk och säga att det här var JÄVLIGT Grymmmmt!! Fan va du rockar! 😎

Men sången ska fram i mixen! Dock är jag inte 100 på att sången sitter perfekt kanske. Öva? 🙂

sikket skönt pianospel

\Dana 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Som de övriga säger men tycker även att pukorna (för det är väl pukor som smattrar på?) låter väl "klickiga" istället för att ha ett mer äkta trumljud. (Vilket språk jag får till).
 

LÅTNAMN: ?

ARTIST/GRUPP: Jag

GENRE: Hårdrock

LÅTLÄNGD: 0:30

KOMPOSITÖR: Jag

PRODUCENT: Jag

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK:0.5Mb

STATUS: Under konstruktion

Håller på och mixar en låt. Men jag har blivit trött i mina stackars öron. Så ni kanske kan hjälpa mig och höra vad som är fel, eller rätt. Behöver något ändras?

Se så var inte blyga 🙂

dra ner syntharna lite och upp med sången. Våga mosa upp fler frekvenser i gitarrerna. Måste låta större. Dra ner lite vid 9000-10000 i kaggen och pukorna . Annars tycker jag att det låter väldigt bra för att vara en demo!

Värst vad ni tjatar om pukor hit och pukor dit 🙂.....jag hör inte ett enda pukslag i klippet. 😎

Låter bra men sången ska upp lite. 🙂

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu ska jag vara helt okritisk och säga att det här var JÄVLIGT Grymmmmt!! Fan va du rockar! 😎

Men sången ska fram i mixen! Dock är jag inte 100 på att sången sitter perfekt kanske. Öva? 😳

sikket skönt pianospel

\Dana 🙂

Tackar! 😄

Hehe, nä sången är inte perfekt. Det är första tagningen...så den kan nog slipas på lite grann.

Link to comment
Dela på andra sajter

Se över Pianot runt lågmid, den klingar lite konstigt i det lilla rum den är placerad i.. fast det kanske beror på jag gillar lite tunnare, spikigare pianon ihop med sånt här vräkigt sound.. ett annars väl använt ljud i såna här sammanhang borde väl vara en spinett som för tankarna åt barocken? i ett Hallreverb..eller en 3 sek Plate 😳... *springer o hämtar haklappen*

Du har förmodligen full koll på grumligheten bland mid-frekvenserna så jag avstår att kommentera generell frekvensbild.

Jag gillar annars soundet som det är.. städar du ur lite o lägger fram sången med överstämmor på sina håll får jag gåshud bakom öronen 😱

Fett! sa bull..

Link to comment
Dela på andra sajter

Se över Pianot runt lågmid, den klingar lite konstigt i det lilla rum den är placerad i.. fast det kanske beror på jag gillar lite tunnare, spikigare pianon ihop med sånt här vräkigt sound.. ett annars väl använt ljud i såna här sammanhang borde väl vara en spinett som för tankarna åt barocken? i ett Hallreverb..eller en 3 sek Plate 😏... *springer o hämtar haklappen*

Du har förmodligen full koll på grumligheten bland mid-frekvenserna så jag avstår att kommentera generell frekvensbild.

Jag gillar annars soundet som det är.. städar du ur lite o lägger fram sången med överstämmor på sina håll får jag gåshud bakom öronen 🙂

Fett! sa bull..

Pianot har jag inte gjort så mycket med, bara slängt på en kopressor och ett reverb samt att jag gröpte ur lite i midden för gitarrerna och sången.

Just mid-frekvenserna tycker jag förövrigt är det mest svåra när man ska mixa. Det är mycket pill innan man blir nöjd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...