Mp3chrille Postat 22 december 2005 Postat 22 december 2005 Hej och God Jul förrĂ€sten! Nu Ă€r det sĂ„ hĂ€r; jag har köpt en ny mixer och skulle vilja ha lite hjĂ€lp đ med inkopplingen. SĂ„, hur gör jag? Mixern som ska kopplas till mitt ljudkort Ă€r: Alto AMX - 100FX http://www.altoproaudio.com/html/mixers.php Tackar pĂ„ förhand / Mp3chrille
hegobald Postat 22 december 2005 Postat 22 december 2005 Enklast Àr vÀl att anvÀnda Tape In/Out pÄ mixern mot ditt ljudkort. Vet inte vad du har för ljudkort men Àr det nÄn sorts enklare ljudkort sÄ behöver du 2st. mini-tele till RCA stereo. Line-out pÄ ljudkortet till tape in pÄ mixern. Tape-out pÄ mixern till line-in pÄ ljudkortet..
Gote Postat 22 december 2005 Postat 22 december 2005 God jul! đ Nu tar du fram manualen (finns Ă€ven pĂ„ nĂ€tet) och lĂ€r dig lĂ€sa diagrammet pĂ„ sidan 25. Lite bökigt i början men nĂ€r du förstĂ„r hur mixern Ă€r uppbyggd blir det glasklart hur du kan koppla den. Det finns ju mer Ă€n ett sĂ€tt... I vilket fall, sĂ„hĂ€r hade jag börjat: * Control room kopplas till monitorer om du har sĂ„na. * 2-track kopplas till datorn, utgĂ„ngen pĂ„ mixer till ljudkortets ingĂ„ng, ingĂ„ngen till utgĂ„ngen. * Den lilla fĂ„niga knappen "2tk to mix" mĂ„ste vara urkopplad annars fĂ„r du rundgĂ„ng. * Den lilla fĂ„niga knappen "2tk to ctrl room" mĂ„ste vara inkopplad annars fĂ„r du inte allt ljud till monitorerna. Sen Ă€r du nog pĂ„ banan. Lycka till!
lavrell Postat 22 december 2005 Postat 22 december 2005 Gote sa: Sen Ă€r du nog pĂ„ banan. Jepp det dĂ€r Ă€r en banan đ đź För att vara on topic sĂ„ Ă€r Gote helt rĂ€tt ute đ God Jul!
Mp3chrille Postat 22 december 2005 TrĂ„dstartare Postat 22 december 2005 Ni Ă€r underbara đ . Nu ska jag lĂ€sa och koppla. MĂ„nga tack för tipsen đł
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.