Jump to content
Annons

Bleach - Falling


pirateKING

Recommended Posts

LÅTNAMN:Falling

ARTIST/GRUPP:Bleach

GENRE: Metal

LÅTLÄNGD:2.54

KOMPOSITÖR:Johan Kitti/Fredrik Högkvist

PRODUCENT: Johan Kitti

EV. MEDVERKANDE:Robin Lind

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: Mp3

STATUS: Beta 1.0

Låtlänk: http://cladam.mine.nu/stash/dump/Falling%2...%20Complete.mp3

Den här en gammal låt som vi hade till vårat band som jag fick för oss att spela in. Jag hade tänkt spela in en serie låtar och vi vill göra denna till mall för projektet. I stort sett allting är färdiginspelat (tror jag) men det är en bit kvar på mixningen.

Vore väldigt kul att höra synpunkter på både låten och själva inspelningen/mixningen!

Måste säga det att gitarrerna har jag gjort mängder med testar av, vart väl hyffsat nöjd med reslutatet. Men jag är inte alls säker på hur jag ska mixa dom, just nu ligger det lite compressor och tillfetande EQ.

EDIT: Gjorde en liten liten ändring på gitarrljudet

SE MITT SENASTE INLÄGG FÖR NERLADDNING!

Redigerat av pirateKING
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Låten har absolut potential. Mixen däremot... 😄

Det låter ungefär som gitarrerna är inspelade i en garderob. Vet inte om de lät så vid inspelning eller om ni/du har EQat märkligt. Sedan tycker jag att sången inte smälter in musiken. Ligger liksom ovanpå allting.

Jobba gärna vidare på mixen. Skulle vara kul att höra det färdiga resultatet. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Låten har absolut potential. Mixen däremot... 😄

Det låter ungefär som gitarrerna är inspelade i en garderob. Vet inte om de lät så vid inspelning eller om ni/du har EQat märkligt. Sedan tycker jag att sången inte smälter in musiken. Ligger liksom ovanpå allting.

Jobba gärna vidare på mixen. Skulle vara kul att höra det färdiga resultatet. 🙂

lustigt att du säger så om gitarerna för det är fallet 😛 dom är inspelade i en garderob med en massa filtar över mic och stärkare. Måste nog säga att jag mixat dom in i fördärvet trorja, för grundinspelningen vart inte så pjåkig 🙂

ska jobba vidare på gitarrerna framförallt, ska pröva lite med sången också. har aldrig spelat in sång förut, så de vart lite första gången mix på den 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter nice. Hade önskat mer tryck i trummorna. Testa att dra på lite mer kompressor och reverb.

Prova oxå att panorera ut trumsetets olika delar för mer stereokänsla. Tänk dig att du sitter på trumpallen. Panorera sen ut trummorna efter hur du ser dem framför dig.

Testa även att experimentera lite sången vad gäller panorera, speciellt körerna. Kolla in senaste numret av Studio där Majken berättar om hur man snyggar till refrängerna. 🙂

Gitarrljudet tycker jag låter cleant och snyggt, kanske lite burkigt men kan nog finpustsas med lite eq.

Bra jobbat, lite finlir, mixmässigt, kvar bara så är ni hemma. 😆

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Har efter synpunkterna gjort en rejäl uppdatering av låten.

Ändringslista:

*Spelat in helt nya bakgrundsgitarrer som har lagts rakt på dom gammla

*Spelat in helt nya Leadgitarrer

*Lagt försiktig kompressor och EQ som enda effekterna på gitarrerna

*Panorerat ut Stämsång och körsång

*Gjort en första mix på baskagge, virvel och pukor

*Fixat velocity på trummorna, framförallt i introt

*Justerat volymen på det mesta

Är fortfarande osäker på gitarrerna dock 🙂 ska jobba vidare med dom.

EDIT: Nu känns det som gitarrerna börjar falla på plats och det börjar låta bra. Bifogar en nyare version.

Bleach___Falling_0.3.mp3

Redigerat av pirateKING
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

har jobbat vidare mycket med låten och gjort en mastring på hela projektet. Resultatet vart ett fruktansvärt lyft. Va tycker ni nu då? 🙁 Jämför gärna med den gammla versionen.

Nya Versionen:

http://cladam.mine.nu/stash/dump/Falling%2...%20Complete.mp3

Gammla Versionen:

http://cladam.mine.nu/stash/dump/Falling%20Beta%200.3b.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...