Jump to content
Annons

Hur bra står sig nya iMacen?


schopin

Recommended Posts

Hej alla glada!

Jag kör Logic 7 med massa stora mjukvaruinstrument och har idag en iBook G4 1GHz med 768MB RAM. Det räcker inte långt har jag märkt.

Hur bra står sig den nya iMacen för mina ändamål?:

20-tums widescreen-LCD

2,1 GHz PowerPC G5-processor

512 MB minne (533 MHz DDR2 SDRAM)

250 GB Serial ATA-hårddisk

Direktmatad 8x SuperDrive (med stöd för dubbla lager)

Grafikkortet ATI Radeon X600 XT med 128 MB DDR-minne

Alternativen är den eller den minsta powermacen. Jag är inte så sugen på begagnat, speciellt inte då de flesta säljer till fantasisummor och då jag får 35% på apple store.

Enligt vad jag har hört så spinner den stora iMacen lika bra som den minsta powermacen, men vill gärna ha synpunkter från flera håll...

Extra RAM-minne köper jag till i efterhand.

Om skillnaden i prestanda inte är monstruöst stor de två alternativen emellan så tror jag att kör på iMacen då den är åtskilliga tusenlappar billigare och dessutom mycket läcker att titta på. Den begränsade utbyggningsmöjligheten i i-serien kommer jag nog inte att störa mig på eftersom jag mest sysslar med mjukvaruskapande. Behövs ett ljudkort så är det väl bara firewire som gäller?

Kom med förslag tack!

Mvh, S

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Glaskatten (oregistrerad)

Får du 35% rabatt på iMacen så är det bara att köpa. Skillnaden ligger som du skriver ligger främst i utbyggnadsmöjligheterna. iMac Prestandan ligger inte alltför långt efter.

Även om iMacen inte är lika utbyggbar som Powermac så kan den ändå få utökad kapacitet genom atr koppla in DSP:er över ethernet eller firewire.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...