Jump to content
Annons

Vilken pc fungerar bäst till musikskapande?


martymcfly

Recommended Posts

Vilket dator-märke fungerar bäst till att skapa musik på om man inte har råd med en renodlad musikdator ?

Har testat två olika sorters DELL (varav en ny 3,8 Ghz med 2048 Mb RAM) tillsammans med M-AUDIO Ozone (Ljudkort/Midiklaviatur) men det knastrar...är det ett problem som finns enbart på DELL-datorer?

Tacksam för hjälp...

Mattias

EDIT: Tog bort versal rubrik

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag vet inte men tror att det är bäst att köpa "lösa" delar....moderkort för sig( det finns klart bättre fabrikat som lämpar sig till musik. processor för sig, kanske till och med ett moderkort med två processorer där man kan välja vilken processor ska ta hand om vad.... men kolla in och sök på forumet så kanske du får svar

kanske det här kan vara nå't?

kolla in

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte men tror att det är bäst att köpa "lösa" delar....moderkort för sig( det finns klart bättre fabrikat som lämpar sig till musik. processor för sig, kanske till och med ett moderkort med två processorer där man kan välja vilken processor ska ta hand om vad.... men kolla in och sök på forumet så kanske du får svar

kanske det här kan vara nå't?

kolla in

Så länge man är medveten om att man bör köpa allt från samma ställe och att någon tar ansvar för att åtgärda kompatibilitetsproblem om de uppkommer, så är det nog ok. Ställer stora krav på den som ska bygga ihop, i den mening att man bör veta vilka komponenter som ska sitta i en musikanpassad dator.

EDIT: Flyttar till från Allmänt och gör versal rubrik till gemener.

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

jag har en dell 4600 som funkat bra. men kolla vad tex frost´s datorer innehåller och köp samma delar. tror det finns nån tråd om det om du söker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har testat två olika sorters DELL (varav en ny 3,8 Ghz med 2048 Mb RAM) tillsammans med M-AUDIO Ozone (Ljudkort/Midiklaviatur) men det knastrar...är det ett problem som finns enbart på DELL-datorer?

Jag har en Dell som inte knastrar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok! Jag har en följdfråga;

Är det någon annan som haft problem med sprakande (låter som en digital-störning) med M-Audio Ozone och DELL-datorer? har provat både Cubase SX2 och VST 5.1...

CPU-nivån ligger runt 5 % tills jag slår an en tangent...eftersom datorn är så pass kraftfull (3.6 Ghz, 2048 Mb) så bör det inte vara en problem att använda mjukvarusyntar...

tacksam för hjälp

Mattias

Link to comment
Dela på andra sajter

Några förslag:

* Se till att du inte har något annat på samma usb-buss utan endast Ozone. Prova även med att flytta till en annan usb-kontakt direkt på datorn.

* Om du använder usb-hubb (som ger fler usb-portar) strunta i den och prova med portar direkt från datorn.

* Se till att installera de senaste drivrutinerna för ditt moderkorts chipset från Dells hemsida, och se också till att du har de senaste drivrutinerna till Ozone.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...