Jump to content
Annons

Electro pop


Dreamtones

Recommended Posts

LÅTNAMN: The One

ARTIST/GRUPP: Kricke

GENRE: Electro-Pop

LÅTLÄNGD: 4:32

KOMPOSITÖR: Kristian Edberg

PRODUCENT: Kristian Edberg

EV.MEDVERKANDE Saskia (sångerska)

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: MP3

STORLEK: 6.2 MB

STATUS: Färdig!

LÅTLÄNK: HÄR! - Funkar inte den länken, testa DENNA LÄNK!, och klicka sedan på filen/låt-titeln.

ÖVRIG INFO!!!

Detta är en blandning mellan en originell komposition och en cover. Denna låt är gjord utifrån redan gjord sång (i .WAV filer), som är ifrån en remix tävling som SLSK RECORDS anordnar. Med andra ord, sången är det enda jag inte gjort - i övrigt är låten inte ett dugg likadan originalet. Jag tycker originalet är mer originellt, men försökte ge idén lite mer "värme" och "drag". 😆

Här får man dock inte posta remixar, men enligt SLSK RECORDS kommer de 5 utvalda bidragen av de 760 inskickade att publiceras för officiell röstning. Så mellan raderna kan man säga att, även om jag kommer med eller inte, så har jag rättigheter att posta bidraget.

Redigerat av Kricke
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
låten funkar inte!

Vad blir det för fel ?

Testa klicka här annars, och sedan på filen, låt titeln.

Den bara vägrar att spelas upp! Jag brukar inte ha nåt problem med andra låtar!

Högerklicka på filen och ta "Spara som..."

Om det inte funkar så är ändå felet hos dig och har ingen aning va det kan va.

Eftersom det funkat hos andra.

Hmm... 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Wooho! Jag känner fläktarna från 1980-talet med DX-basen! Och jag hör nog FM7-ljud nummer 001 i bakgrunden! 🙂

Helt ärligt, det låter bra! Men på mixen låter det som att FM7 är den enda synt du äger. Det är kanske inte fel i sig att använda en synt i sig, men när fläktarna av 80-talet blir för mycket så kanske man ska ta till en ny synt!

Men som sagt, det är en bra låt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Wooho! Jag känner fläktarna från 1980-talet med DX-basen! Och jag hör nog FM7-ljud nummer 001 i bakgrunden! 🙂

Helt ärligt, det låter bra! Men på mixen låter det som att FM7 är den enda synt du äger. Det är kanske inte fel i sig att använda en synt i sig, men när fläktarna av 80-talet blir för mycket så kanske man ska ta till en ny synt!

Men som sagt, det är en bra låt!

Tack för feedback 😆

Fast det stämmer inte att FM7 är den enda synth jag har med. Har även Synth1 VSTi + diverse .wav ljud. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt!

Schysst arrat och bra sjunget!! Lite för mycket effekter på sången för min smak, men det hör ju till 80-talsljudet förstås...

Sången är som sagt det enda ja inte gjort själv på detta stycke, men jo det är bra. 😄

Ja tror det där "för mycket" inte kan vara negativt som en kreativitets fråga iaf. Men för lite och det hade varit tråkigt att lyssna på tror jag.

Arrangemang är klart roligast att hålla på med inom musik tycker jag, och jag tror denna låt demonstrerar det 🙂

Tack för feedback!

Redigerat av Kricke
Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla in reglerna för Demopostningar 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla in reglerna för Demopostningar 😠

Sorry, första gången ja postar här.

Men måste säga att KOMPOSITÖR... PRODUCENT och alla de där sakerna man ska fylla i är överflödigt. Möjligtvis att det kan vara bra om det är ett helt företag bakom låten, men så är nog inte fallet så ofta med amatörmusik.

Å sen är det här ett mellanting mellan originell komposition och cover. Sången är det enda jag inte gjort, men i övrigt är inte låten ett dugg likadan originalet, och det är gjort för en tävling som dem anordnar. Det är nog lugnt att posta bidraget här. Om jag skulle bli utvald som en av de 5 bästa så kommer de ändå publicera det på hemsidan för omröstning.

Redigerat av Kricke
Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt

Skönt arr..

Go röst

Men du...ehehe pitchen på sången va...Njae

lol.. Jo kan förstå om folk har blandade känslor inför det 🥰

Men ville mixtra med det hela för att utmärka mig lite, på mitt sätt (och så länge det stämmer musikaliskt, vilket det gör här, borde det inte bli någon katastrof iaf) 🙂

Tack för kommentarer! 🙂

Redigerat av Kricke
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Postat (redigerat)

Såg att någon hade "lagt dit" rubriker som t ex INSPELNINGSÅR, som att det är obligatoriskt, så okej, har varit lite seriös nu och editad originalinlägget för en gångs skull!

Edit: Oj, var väl inte menat att spamma! Men men 🙂

Redigerat av Kricke
Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan lyfta fram sången mer, dämpa pads-mattan och panorera rytm-syntslingorna mer.

Vet inte hur mycket makt du har över arret, men ett något mer utstickande break eller stick kunde vara bra för att behålla intresset.

/t

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...