Jump to content
Annons

Backup


tRasH cAn maN (oregistrerad)

Recommended Posts

tRasH cAn maN (oregistrerad)

Jag blir lite lätt kallsvettig varje gång jag tänker på att jag inte har nån bra backup rutin på min värdefulla musikdator. Har funderat i alla möjliga spår;

Regelbunden backup på USB hd Verkar ganska smidigt men har läst att diskar som ligger stilla ett tag ibland inte startar up.

"Autobackup" via Raid1 Supersmidigt! Värdelöst om systemet krachar, strömavbrott etc.

Backup på DVD-r Extremt tidskrävande! (Tänk själv med ca.300gb) (Iof är det väl bara första gången det tar superlång tid. Andra gången bränner man bara nytillkommna filer och filer som ändrats.)

Har jag glömt någon metod??

Skulle gärna vilja höra lite fler för och nackdelar samt hur du gör.

/tRasH

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har en extra hårddisk i min dator där jag gör back-up mer regelbundet.

Sen har jag en extern som jag förvarar på annan plats. (det kan ju börja brinna, inbrottstjyvar som inte är schyssta nog att plocka ur och lämna en av hårddiskarna etc.) På denna gör jag back-up lite mer sällan men man slipper ju bli av med allt...

DVD är ingen höjdare enl. min mening om man har många stora filer...

Har lite back-up noja själv som jag skrev om i denna tråd

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har blivit av med all musik säkert tre ggr pga av kraschande hårddiskar... ändå så har jag inget backupsystem... 😆 Nu skulle det ungefär vara katastrof om allt kraschade, och jag är lite nojig för det faktiskt. Men jag ska önska mej en hårddisk i julklapp.

Link to comment
Dela på andra sajter

tRasH cAn maN (oregistrerad)
Har lite back-up noja själv som jag skrev om i denna tråd

Jo, jag läste...

Den gav mig faktiskt insperation att starta denna tråd!

Du har nte hört nåt om diskar som slutat funka..? Som jag läste här?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har haft EN riktigt hårddiskkrasch under alla år (hittills ca 10) som jag har kört med PC till allt. Jag har visserligen bytt ut diskar då och då, men de kompisar som har köpt mina gamla, kör med dem fortfarande, såvitt jag vet. Jag har haft någon annan gång där Windowsfiler blev korrupta av någon anledning så att Windows inte startade som det skulle, men då hjälpte min Image-kopia till med att återställa allt i perfekt skick, på väldigt kort tid. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...