suprapappa Postat 9 november 2005 Postat 9 november 2005 hej! har nu bara ett hinder för att skaffa en bärbar Fujitsu-Siemens Amilo M3438g den använder en standard som kallas express-card 54/34mm detta är en ersättare till dom äldre pcmcia, pc-card kortplatserna och jag måste veta om den är bakåtkompatibel eftersom jag vill använda ett EMU 1616 ljudkort som använder pcmcia-card type II jag har pratat med fujitsu, jag har pratat med luthman, jag har letat på www.pcmcia.org och jag har slitit mitt hår och ingenstans kan jag hitta en mening där det svart på vitt står att express card även hanterar det äldre pc card. allting tyder på att det gör det men jag MÅSTE få det bekräftat innan jag slänger iväg astronomiskt mkt pengar på detta. är det ngn som VET? tusen tack petri
Violiner Postat 9 november 2005 Postat 9 november 2005 (redigerat) Kontakten på korten ser helt annorlunda ut, Express Card-korten har en mycket smalare kontakt. I så fall måste det vara en dubbel "slot" med två olika kontakter i plats för två olika kort alltså. Men det tvivlar jag på att det finns på den modellen, det borde stå i databladet för datorn i så fall. Express Card kommunicerar dessutom seriellt. Och jag måste säga att det förvånar mig mycket att Fujitsu inte kan svara. Då måste du ha pratat med fel person. Edit: Så här ser Express Card-korten ut: http://www.expresscard.org/photos/expresscardmodules-hi.jpg Redigerat 9 november 2005 av Violiner
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.