Jump to content
Annons

Problem med Amplitube!


Chrille

Recommended Posts

Ack och ve! Vårt stora rockepos till låt börjar närma sig sitt slut (om bara sångaren får ändan ur vagnen och sjungerin sista refrängen), och jag sitter och slutmixar. Men nu har ett extremt deppigt problem dykt upp!

Sologitarren ska ha ett skönt Wahwah-ljud jag skruvat fram i Amplitube, men programmet uppför sig konstigt! Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det, men det knäpper, eller sprakar, med jämna mellanrum. Jag trodde det hade med bristande processorkraft att göra men spraket finns även med när man mixat ner ljudfilen till wav. Det är extremt jobbigt, och jag har försökt formatera om datorn och installera om all programvara för att bli kvitt missljudet men lik förbannat finns det kvar! 🙂

Jag vet inte vart jag ska vända mig, så jag försöker med veteranerna här!

Snälla, vet någon vad problemet kan bero på? Dvs. det konstiga knäppljudet från Amplitube som kommer med jämna mellanrum. 😆

Redigerat av Chrille
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Är det kanske någon demoversion du försöker köra? Det låter ju nästan så, eftersom det är ett missljud som kommer regelbundet...

Kolla också så att det inte är något program som ligger i bakgrunden och bråkar - t ex virusdödare e dyl...

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det kanske någon demoversion du försöker köra? Det låter ju nästan så, eftersom det är ett missljud som kommer regelbundet...

Kolla också så att det inte är något program som ligger i bakgrunden och bråkar - t ex virusdödare e dyl...

Precis som Claes säger så finns det en demoversion som ger ifrån sig lite knäppljud ibland för att man ska köpa produkten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...