Jump to content
Annons

Går detta att göra?


LionofJudah

Recommended Posts

Går det att på något sätt få bort sången på en befintlig ljudfil i exempelvis wav-format? Något program som klarar detta? Vad jag vill göra är att kunna dela upp en ljudfil i olika kanalar och styra dessa. Hoppas jag lyckats förklara vad jag menar.

Är nybörjare så för många kan det kanske vara en dum fråga. Men jag hoppas att det är någon som kan hjälpa mig.

Tack på förhand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det enda du egentligen kan räkna med att ta bort med någon typ av framgång är ev. sång och andra instrument som ligger mitt i ljudbilden. Där beror framgången på att du fasvänder signaler som ju då bör vara lika starka i bägge kanalerna och släcker ut varandra. Har du däremot ett instrument långt till tex vänster så kan du inte släcka ut den med högersignalen, så det enda du kan hoppas på är en försvagning. Är dessutom signalen en tidsfördröjd variant av vänstersignalen kan du knappast räkna med någon utsläckning alls.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det enda du egentligen kan räkna med att ta bort med någon typ av framgång är ev. sång och andra instrument som ligger mitt i ljudbilden. Där beror framgången på att du fasvänder signaler som ju då bör vara lika starka i bägge kanalerna och släcker ut varandra. Har du däremot ett instrument långt till tex vänster så kan du inte släcka ut den med högersignalen, så det enda du kan hoppas på är en försvagning. Är dessutom signalen en tidsfördröjd variant av vänstersignalen kan du knappast räkna med någon utsläckning alls.

Dags att klistra ditt svar i någon typ av FAQ.

Jag är ljudlärare på en skola, och denna fråga dyker upp ett par gånger i veckan från folk som vill spela in sin egen röst på senaste radiodängan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...